Performancing Metrics

سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین واکنش عربستان به شکست در فلوجه است | اتاق خبر
کد خبر: 353601
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 10:02
نماینده شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران:
نماینده شیخ عیسی قاسم در جمهوری اسلامی ایران، تصمیم حکام بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شعیان بحرین را واکنش خصمانه عربستان سعودی در برابر شکست در فلوجه عراق و انتقام گیری از شیعیان ایران و عراق دانست.

اتاق خبر - شیخ عبدالله دقاق عصر سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: عربستان سعودی که از حامیان اصلی داعش و تروریست ها در منطقه می باشد در فلوجه عراق شکست سنگینی را متحمل شده به همین دلیل دنبال انتقام گیری از شیعیان است.
وی ادامه داد: حاکمان آل خلیفه در بحرین سیاست های آل سعود را اجراء می کنند ولی مردم انقلابی بحرین اجازه هیچ اقدامی به آنها را نمی دهند.
دقاق با اشاره به واکنش شدید شیعیان بحرین به اقدام مذبوحانه آل خلیفه گفت: مردم از زمانی که خبر سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین را شنیده اند، اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تجمع و اعتراض خود را به نمایش گذاشته اند .
وی اظهار داشت: آل خلیفه با این اقدام خود دنبال سنجش مردم نسبت به نوع برخورد با شیخ عیسی احمد قاسم می باشد ولی حمایت مردم از شیخ به اندازه ای بود که شب گذشته آل خلیفه ناچار به مسدود کردن خیابان های منتهی به منزل ایشان شد.
رئیس حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم گفت: در بحرین سلب تابعیت در دست پادشاه، مجلس و نخست وزیری است و در مجلس به سلب تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم رای دادند.
دقاق افزود: البته از نظر قانونی قابل اعتراض هست ولی مزدوران می خواهند ایشان را از بحرین اخراج کنند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این اقدام آل خلیفه ممکن است مقدماتی برای برخورد با شیعیان بحرین باشد، مانند جنایتی که در نیجریه نسبت به رهبر و شیعیان آن کشور در اربعین سال گذشته انجام شد.
رژیم آل خلیفه روز گذشته(دوشنبه) در اقدامی خلاف قوانین انسانی٬ تابعیت آیت الله عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را سلب کرد.
حاج شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم٬ عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب این کشور است.
پس از آغاز انقلاب 25 بهمن بحرین در سال 1389، او در عمل رهبر این انقلاب شد. سخنرانی‌های او و خطبه‌های نماز جمعه‌اش نقش تعیین ‌کننده‌ای در انقلاب داشت .

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید