Performancing Metrics

بیشترین حمایت مالی از فدراسیون کشتی خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 353612
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 10:46
هاشمی:
رییس کمیته ملی المپیک از اختصاص بودجه این کمیته ظرف یکی دو روز آینده خبر داد و گفت: بخش اعظم اعتبارات کمیته ملی المپیک صرف فدراسیون‌های المپیکی و پارالمپیکی خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی درباره زمان اختصاص بودجه به کمیته ملی المپیک اظهار کرد: امروز خوشبختانه پیشنهاداتی که ما در جلسه دو هفته پیش با معاون اول رییس جمهور ارائه کردیم مورد موافقت قرار گرفت و با دستور او و رییس سازمان برنامه‌ریزی قرار شد این بودجه ظرف یکی دو روز آینده به کمیته ملی المپیک اختصاص یابد. بخش اعظم بودجه اختصاص یافته به فدراسیون‌های المپیکی و برنامه‌های آماده‌سازی آن‌ها و بخشی هم به کمیته ملی پارالمپیک اختصاص خواهد یافت.

رییس کمیته ملی المپیک درباره اختصاص مبلغ 10 میلیارد تومان مازاد بر بودجه تعیین شده برای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گفت: این مبلغ نیز قرار است به زودی پرداخت شود و قصد داریم آن را میان ورزشکاران و مربیان المپیکی و پارالمپیکی تقسیم کنیم. مخصوصا قصد داریم از کادرهای فنی تیم‌های ملی به خاطر زحمات شبانه‌روزی‌شان به صورت ویژه حمایت کنیم. در جلسه با معاون اول رییس جمهور نیز این موضوع را عنوان کردیم که مربیان تیم‌های ملی متاسفانه علی‌رغم زحماتی که می‌کشند آن طور که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و ان‌شاءالله با اختصاص این بودجه از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا ورزشکاران و مربیان المپیکی و پارالمپیکی  با انگیزه بیشتری در ریو شرکت کنند.

هاشمی افزود: دیگر درخواست‌هایی که از معاون اول رییس جمهور داشتیم این بود که مراسم تجلیل از قهرمانان سال 94 حتی‌المقدور قبل از المپیک برگزار شود. همچنین از دکتر جهانگیری درخواست داشتیم دولتمردان در اردوهای تیم‌های المپیکی و پارالمپیکی حاضر شوند تا ورزشکاران انگیزه بگیرند که خوشبختانه با این درخواست‌ها موافقت شده است.

وی با بیان اینکه کاروان ورزشی ایران پتانسیل بالایی برای کسب مدال‌های رنگارنگ در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک دارد گفت: ان‌شاءالله با اختصاص بودجه به کمیته ملی المپیک بتوانیم این کاروان را بدون دغدغه مهیای حضور در المپیک کنیم. مطمئنا ورزشکاران ما پتانسیل بالایی برای مدال‌آوری در رقابت‌های المپیک دارند و ان‌شاءالله با کمک‌های مالی بیشتر بتوانند ضمن برگزاری اردوهایشان به صورت منظم از انگیزه بیشتری برای حضور در المپیک برخوردار شوند.

هاشمی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه کدام یک از فدراسیون‌های المپیکی به لحاظ حمایت مالی در اولویت قرار دارند گفت: مطمئنا فدراسیون کشتی با توجه به اینکه 12 ورزشکار را در المپیک خواهد داشت و از سویی بار اصلی مدال‌آوری ایران بر دوش کشتی قرار دارد اختصاص می‌یابد. البته رقم دقیق آن مشخص نیست و به محض اینکه بودجه کمیته ملی المپیک ظرف یکی دو روز آینده پرداخت شود، به فدراسیون کشتی و سایر فدراسیون‌های المپیکی توجه ویژه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید