Performancing Metrics

مهمانی ناخوانده ریزگردها ۷روزه شد | اتاق خبر
کد خبر: 353954
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 11:50
مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح پنجشنبه بیش از دو برابر حدمجاز بوده و هوای این شهر برای هفتمین روز متوالی در وضعیت ناسالم است.

اتاق خبر:حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: طی روز چهارشنبه، هوای اراک در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و شاخص کیفیت هوای این شهر در این روز ۱۵۴ بود که بیانگر وضعیت ناسالم است.

وی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک در ساعت هفت صبح روز پنجشنبه، ۷۵میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بیش از دو برابر حدمجاز و استاندارد این ذرات در هوا است.

ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: استاندارد میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوا ۳۵میکروگرم بر متر مکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

وی تصریح کرد: با اعلام وضعیت هوای ناسالم برای شهر اراک در روز سه شنبه، هفتمین روز متوالی هوای ناسالم طی هفته جاری و همچنین بیست و یکمین روز ناسالم هوای این شهر طی سال جاری رقم خورد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: منشا عمده ریزگردهایی که طی سه روز اخیر به استان وارد و سبب آلودگی هوا شده، داخلی است و یکی از کانون های این ذرات معلق، کویر میقان است.

ابراهیمی کارنامی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید