Performancing Metrics

مرکز فرماندهی عملیات جنگ سایبری ارتش صهیونیستی در زیر زمین | اتاق خبر
کد خبر: 353955
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 12:00
روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحرونوت» نوشت که ارتش اسرائیل در حال تکمیل مراحل ساخت مرکز اصلی فرماندهی عملیات جنگ سایبری و مسئول حمایت از شبکه های تماس و تبادل اطلاعات خود در زیر زمین است.

به گزارش اتاق خبر، این روزنامه صهیونیستی افزود: ساخت این مرکز عملیات دو سال قبل ، در چهار طبقه و در وسط فلسطین اشغالی شروع شده است و تعدادی از سربازان و افسران ارتش اسرائیل که کارشناس ویژه جهان سایبر هستند، بیست و چهارساعته و بدون وقفه در آن مشغول کار هستند.
یدیعوت آحرونوت اضافه کرد:هفته گذشته « دانی برن» که در سال های گذشته یگان نخست حمایت از فضای سایبری را تاسیس کرده بود، از ارتش اسرائیل بازنشسته شد.
دانی برن همچنین فرمانده یگان فن آوری اطلاعات در ارتش اسرائیل بوده است.
وی تاکید کرده است که به دلیل تغییرات سریع درعرصه فن آوری و آسانی شرایط دست یابی به آن برای همه، ارتش اسرائیل برای متمایز شدن از دشمنانش درصدد دستیابی به فن آوری های برتر برآمده است.
دانی برن اعتراف کرده است: دشمان اسرائیل یعنی ایران و حزب الله که خواستار نابودی آن هستند، دارای ایده واحد و توانمندی های زیادی در زمینه سایبر می باشند.
درهمین رابطه ، دانشگاه تل آویو، همایش سالانه خود در زمینه سایبر را با مشارکت « هرتزی هلوی» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل برگزار کرد.
وی بر اهمیت برتری اسرائیل در زمینه های اطلاعات و امنیت به منظور تضمین پیروزی اسرائیل در جنگ آینده تاکید کرد.
هلوی ، برتری اطلاعاتی و امنیتی را اساس راهبرد امنیتی اسرائیل خواند و گفت که این برتری امروز به واسطه استفاده صحیح از سایبر تحقق می یابد و اسرائیل باید راهی را برای تحول در این زمینه به منظورحفظ برتری خود پیدا کند.
رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل افزود: کشورهای اطراف فلسطین اشغالی و در راس آنها ایران در زمینه فن آوری پیشرفت کرده اند و کلید حفظ برتری اسرائیل، آموزش و ایجاد مجتمع علمی فن آوری و سازماندهی صحیح است.
وی خواستار تقویت همکاری دستگاه های امنیتی و شرکت های خصوصی اسرائیلی در زمینه سایبر شد.
« یورام کوهین» رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی اسرائیل( شاباک) هم به تهدیدهای در زمینه سایبر اشاره و بر ضرورت تقویت همکاری اسرائیل با برخی کشورها که هدفشان در مقابله با هکرها یکی است، تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید