Performancing Metrics

گراني خط و تعرفه‌هاي تلفن ثابت | اتاق خبر
کد خبر: 353963
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 13:18
در حالي كه قرار بود تعرفه‌هاي تلفن ثابت و همراه تعديل شود و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نخستين روزهاي كاري كه بر مسند وزارت تكيه زده بود مخالفت خود را با افزايش تلفن ثابت اعلام كرده بود و حتي مصوبه دولت قبلي را براي افزايش تعرفه‌ها لغو كرد

اتاق خبر: در حالي كه قرار بود تعرفه‌هاي تلفن ثابت و همراه تعديل شود و وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در نخستين روزهاي كاري كه بر مسند وزارت تكيه زده بود مخالفت خود را با افزايش تلفن ثابت اعلام كرده بود و حتي مصوبه دولت قبلي را براي افزايش تعرفه‌ها لغو كرد، بعد از گذشت سه سال از عمر دولت يازدهم وزير ارتباطات سرانجام به در خواست مخابراتي‌ها جواب مثبت داد و با افزايش تعرفه مكالمه تلفن ثابت موافقت كرد. اين در حالي است كه به يك‌باره تعرفه تلفن ثابت 50درصد افزايش پيدا كرده است. 

مساله‌يي كه مي‌تواند در روزهاي آتي نقد‌ها و اعتراض‌هاي فراواني را به شخص وزير و مخابراتي‌ها وارد كند. 

وزير ارتباطات معتقد است: با توجه به ضرر و زياني كه در تلفن ثابت وجود دارد، تعرفه هر دقيقه مكالمه با تلفن ثابت از ۳۰ريال به ۴۵ريال افزايش مي‌يابد و از اول ماه آينده اجرايي مي‌شود. 

محمود واعظي در ديدار با فعالان بخش خصوصي حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به سياست‌هاي دولت يازدهم مبني بر حمايت از بخش خصوصي گفت: اكنون بيش از هر زمان ديگر زمينه براي حضور بخش خصوصي در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات فراهم شده است. 

وي همچنين در حاشيه اين ديدار اظهار كرد: با توجه به ضرر و زياني كه در تلفن ثابت وجود دارد، تعرفه هر دقيقه مكالمه با تلفن ثابت از ۳۰ريال به ۴۵ريال افزايش مي‌يابد و از اول ماه آينده اجرايي مي‌شود. 

 واعظي افزود: در زمان هم كدسازي تلفن ثابت اين تصور وجود داشت كه باتوجه به تعرفه 30ريالي تلفن ثابت، مشتركان اين تلفن را به تلفن همراه كه تعرفه‌يي 18برابري دارد، ترجيح مي‌دهند. 

وي گفت: متاسفانه مردم به تلفن ثابت روي نياوردند و عملا تلفن ثابت با ضرر و زيان روبه‌رو شد و ما با افزايش تعرفه تلاش كرديم بخشي از اين زيان را جبران كنيم. 

واعظي افزود: در شرايط كنوني نيز يك دقيقه مكالمه با تلفن همراه حدود 14برابر يك دقيقه مكالمه با تلفن ثابت است، بر اين اساس افزايش درنظر گرفته شده براي تلفن ثابت چندان زياد نيست و اميدواريم شركت مخابرات با اين افزايش تعرفه در بحث سرمايه‌گذاري فعال عمل كند. 

وزير ارتباطات درباره ترابرد‌پذيري (جابه‌جايي) اپراتور تلفن همراه با فقط شماره نيز گفت: اين پروژه بسيار سنگين است و قرار بود در 27ارديبهشت عملياتي شود البته آنچه مربوط به زيرساخت‌ها بود آماده شده و به صورت آزمايشي نيز راه‌اندازي شده است، با اين حال چند اشكال فني وجود دارد كه تلاش داريم اين اشكالات را ميان سه اپراتور برطرف كنيم و در آينده نزديك اجرايي شدن اين طرح را اعلام خواهيم كرد. 

وي درباره جلسه خود با فعالان بخش خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات نيز افزود: بخش دولتي در حوزه ارتباطات بايد كوچك شود و ما تلاشمان بايد در جهت حمايت و بستر‌سازي براي توسعه بخش خصوصي باشد. 

وزير ارتباطات بااشاره به صدور پروانه‌هاي مختلف براي فعاليت بخش خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات گفت: اكنون افزايش فعاليت بخش خصوصي در توسعه خدمت رساني به مردم و اشتغالزايي موثر بوده است. 

واعظي افزود: تلاش داريم با كاهش قيمت پهناي باند و ايجاد تفكيك در پهناي باند داخلي و بين‌المللي زمينه‌يي فراهم آوريم تا قيمت استفاده براي مردم به خصوص در بخش پهناي باند داخلي كاهش يابد. 

وي گفت: ما شركت‌هاي دانش بنيان را براي توليد محتواي داخلي و نوشتن اپليكيشن‌هاي جديد تشويق مي‌كنيم و مي‌كوشيم تا خدمت رساني جديد به مردم ارائه شود. 

براساس اطلاعات خبرگزاري خانه ملت، واعظي ارزيابي خود را از نشست با فعالان بخش خصوصي مثبت ارزيابي كرد و افزود: برگزاري اين نوع جلسات باعث مي‌شود امكان بررسي و حل مشكلات بخش خصوصي بيشتر فراهم شود. 

وزير ارتباطات در جلسه با فعالان بخش خصوصي با تاكيد براينكه بسترهاي لازم براي حضور بخش خصوصي بايد هرچه بيشتر فراهم شود، يادآور شد: اكنون مجوزهاي لازم براي فعال‌سازي بخش خصوصي به آنان واگذار و اين بخش مي‌تواند بدون دغدغه در زمينه ارتباطات و فناوري اطلاعات بيش از گذشته فعاليت كند. 

وي همچنين ادامه داد: امروز اپراتورها براي توسعه فناوري‌هاي به روز نيازمند مجوز نيستند و مي‌توانند به‌راحتي فعاليت كنند در آينده نزديك با همكاري اپراتورها، اپراتورهاي مجازي را خواهيم داشت تا بتوانيم با همكاري بيشتر بخش خصوصي رونق اقتصادي را در اين حوزه گسترش دهيم. 

واعظي همچنين بااشاره به الزامات توسعه بازار خاطرنشان كرد: در اين حوزه مي‌توانيم از پتانسيل بخش خصوصي و ايده‌هاي اين بخش استفاده كنيم، زيرا ايده‌ها و فعاليت‌هاي بخش خصوصي از الزامات توسعه بازار در بخش‌هاي مختلف است. 

وي با تاكيد بر اينكه در بحث اقتصاد مقاومتي نيازمند فعاليت‌هاي جديد و استفاده از محصولات بومي هستيم بيان كرد: شركت‌هاي داخلي و فعال بخش خصوصي بايد براي فعاليت‌هاي خود از محصولات بومي استفاده كند و در اين زمينه نيز دولت حمايت خود را اعلام مي‌كند. 

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان اين جلسه بااشاره به نقش بخش خصوصي در توليد محتوا و تاكيد بر اينكه محتواي داخلي به قيمت ارزان ارائه شود، گفت: با ايجاد مركز تبادل اطلاعات در تهران و شيراز امروز شاهد كاهش چشمگير هزينه‌ها هستيم و هفته بعد نيز اين مركز در مشهد و تبريز راه‌اندازي خواهد شد.

منبع: تعادل

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید