Performancing Metrics

وسيله نقليه خودران كه مي‌تواند با شما مكالمه كند | اتاق خبر
کد خبر: 353972
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 14:36
مي‌توان گفت بيشتر اتومبيل‌هايي كه قابليت شناسايي صدا را دارند، عملا كارايي ندارند؛ اما وسيله نقليه‌يي كه در ادامه با آن آشنا مي‌شويد، مي‌تواند با تك‌تك ۱۲سرنشين خود، به مكالمه بپردازد.

اتاق خبر: مي‌توان گفت بيشتر اتومبيل‌هايي كه قابليت شناسايي صدا را دارند، عملا كارايي ندارند؛ اما وسيله نقليه‌يي كه در ادامه با آن آشنا مي‌شويد، مي‌تواند با تك‌تك ۱۲سرنشين خود، به مكالمه بپردازد. 

بيشتر اتومبيل‌هايي كه از قابليت شناسايي صدا بهره مي‌برند، به يكسري عبارت و پيام وابسته هستند كه از قبل برنامه‌نويسي شده‌اند. اين اتومبيل‌ها حتي ساده‌ترين عبارات را نيز اشتباه متوجه مي‌شوند. مشتريان اين اتومبيل‌ها معمولا كلا از اين قابليت استفاده نمي‌كنند. 

اخيرا يك شركت خودروسازي به نام لوكال موتورز كه در ايالت آريزونا واقع شده با همكاري شركت آي‌بي‌ام يك وسيله نقليه الكتريكي معرفي كرده‌اند كه تعريف جديدي از اصطلاح «اتومبيل هوشمند» ارائه مي‌دهد. اين وسيله نقليه كه اولي (Olli) نام دارد، يك وسيله نقليه الكتريكي و خودران است كه از پلت‌فرم فناوري واتسون شركت آي‌بي‌ام بهره مي‌برد. اين بدين معني است كه اين اتومبيل به اندازه‌يي قدرتمند است كه مي‌تواند با تك‌تك ۱۲سرنشين خود واقعا مكالمه كند. اولي به جاي اتكا به عباراتي مانند «به مادر زنگ بزن» يا «به خانه برو»، سوالات پيچيده‌يي مانند «نحوه كارت چگونه است؟»، «مقصد بعدي‌ات كجاست؟» و «آيا مي‌تواني مرا به نزديك‌ترين رستوران مكزيكي ببري؟» را درك كرده و به آنها پاسخ مي‌دهد. علاوه بر اين، اولي از چهار واسط برنامه‌نويسي نرم‌افزار واتسون شامل تبديل گفتار به نوشتار، طبقه بندي‌كننده زبان طبيعي، استخراج ماهيت و تبديل متن به گفتار بهره مي‌برد و از طريق به‌كارگيري رايانش شناختي مبتني بر كلاد، هر گونه اطلاعاتي كه سرنشينانش مي‌خواهند، به سرعت رديابي مي‌كند. به‌عبارت ديگر به‌زودي مردم با اتومبيل‌هاي خود همانند زماني كه با دوستان و اعضاي خانواده صحبت مي‌كنند، به مكالمه خواهند پرداخت. 

مديرعامل لوكال موتورز در اين رابطه مي‌گويد: «اولي يك راه‌حل هوشمند، ايمن و امكان‌پذير ارائه مي‌دهد كه مدت زيادي منتظرش بوديم. اولي با واتسون به عنوان دروازه ورودي ما به جهان وسايل نقليه خودران عمل مي‌كند، چيزي كه طي سال گذشته با همكاران خلاق خود روي آن كار مي‌كرديم. حالا آماده‌ايم روند پذيرش اين فناوري در دنياي واقعي را سرعت بخشيم و آن را در تمام وسايل نقليه‌يي كه در حال حاضر در دسترس داريمو آنها كه در آينده نزديك در دسترسمان قرار خواهند گرفت، به كار‌گيريم.» 
اولي از روز ۱۶ژوئن (۲۷خرداد) در جاده‌هاي عمومي واشنگتن دي‌سي مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدتي بعد طي سال جاري ميلادي، در خيابان‌هاي لاس‌وگاس و نوادا نيز حضور خواهد داشت. علاوه بر اين، شركتي به نام ميامي-ديد كانتي در حال طراحي يك برنامه آزمايشي است. 

منبع: تعادل

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید