Performancing Metrics

چاره‌اندیشی مسئولان برای بیکاری بالای نیروی کار تحصیلکرده | اتاق خبر
کد خبر: 353978
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 15:23
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیکاری بالای نیروی کار تحصیلکرده و از دست رفتن اشتغال مولد در حوزه تولید را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید مورد تدبیر و چاره اندیشی جدی مسئولان قرار بگیرد.

اتاق خبر: سیده حمیده زرآبادی ، رشد منفی و پایین بخش صنعت و به خصوص نوسانات شدید این بخش در سال‌های اخیر حکایت از وجود رکود و تعمیق آن دارد و به رغم اقدامات انجام شده توسط دولت و پیامدهای اجرای برجام هنوز بخش صنعت و تولید کشور از  شرایط مناسبی برخوردار نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس بیکاری بالای نیروی کار تحصیلکرده و از دست رفتن اشتغال مولد در حوزه تولید را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید مورد تدبیر و چاره اندیشی جدی مسئولان قرار بگیرد.

به اعتقاد این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تامین سرمایه در گردش، ظرفیت‌های بالقوه زیادی بالفعل خواهد شد اما دستیابی به این مهم را بدون انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید غیرقابل تحقق دانست.

زرآبادی تاکید کرد: در بخش‌های صنعت، پتروشیمی، معدن و صنایع معدنی باید تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دستی و پرداختن به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا را مدنظر قرار داد تا شاهد جهش قابل توجهی در این صنایع باشیم.

وی عینیت‌بخشی به موارد موفق را از طریق  قانون‌مداری، مدیریت صحیح، نظارت مستمر و همکاری و هماهنگی بین تمام بخش‌ها قابل تحقق دانست.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید