Performancing Metrics

بهبود سلامت کودکان با خودداری از مصرف سوخت‌های فسیلی | اتاق خبر
کد خبر: 354047
تاریخ انتشار: 3 تیر 1395 - 23:12
کارشناسان سلامت معتقدند مهم‌ترین اقدام برای بهبود سلامت کودکان جهان خودداری از مصرف سوخت‌های فسیلی است.

اتاق خبر: "فردریکا پریرا" مدیر مرکز سلامت زیست محیطی کودکان کلمبیا گفت: متوقف کردن مصرف سوخت‌های فسیلی موجب می‌شود تعداد کمتری از کودکان به آسم، اختلال نقص توجه ناشی از بیش فعالی و مشکلات مرتبط با رشد که سطح ضریب هوشی را کاهش می‌دهند، مبتلا شوند. همچنین تعداد نوزادانی که نارس یا با وزن پایین به دنیا می آیند کمتر خواهد بود.

علاوه بر این درمان اعتیاد به مصرف سوخت‌های فسیلی از تعداد کودکانی که به دلیل جاری شدن سیل، خشکسالی و سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند، می کاهد. همچنین تعداد کمتری از کودکان به بیماری‌های عفونی، ریوی و مشکلات مرتبط با سلامت روان دچار می‌شوند.

به گفته کارشناسان، احتراق سوخت‌های فسیلی آسیب‌های رشدی و مشکلات جسمی را در کودکان بوجود می‌آورد که دلیل آن انتشار ذرات سمی، گازها و گاز دی اکسید کربن است. هر یک از آلاینده‌های ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی تاثیرات زیانبار جدی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بدن وارد می‌کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پریرا افزود: جنین در حال رشد و نوزادان به لحاظ زیست شناختی و روان شناختی نسبت به افراد بزرگسال در برابر تاثیرات منفی آلاینده‌های هوا آسیب‌پذیرتر هستند. چرا که سیستم ایمنی کودکان و توانایی بدن آنها برای کنترل دما و مقابله با مواد سمی کامل نیست.

منبع: ایسنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید