Performancing Metrics

باید از ظرفیت جوانان پناهنده بهره گرفته شود | اتاق خبر
کد خبر: 354078
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 03:42
دبیر انجمن حامی:
دبیر انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) با تاکید بر اینکه به جوانان پناهنده در سطح بین المللی توجه چندانی نشده است افزود: باید از ظرفیت این جوانان بهره گرفته شود.

اتاق خبر: فاطمه اشرفی در مراسم تقدیر از نخبگان پناهنده که شب گذشته در تالار فرهنگسرای ابن سینا تهران برگزار شد، با اشاره به 31 خردادماه روز جهانی پناهنده و گرامیداشت این روز، گفت: متاسفانه شاهد دنیایی ملتهب هستیم و خشونت‌ها مسیر افراطی را دنبال می کنند از این رو شرایط برای ادامه مهاجرت های اجباری، توسعه یافته است.
وی افزود: داشتن امید در این شرایط دشوار شده است اما ناچاریم با توجه به ابعاد انسانی امید خود را حفظ کنیم. تلاش های سیاسی مسیر بهبود شرایط را همراه نداشته لذا نیاز داریم تجدید نظر اساسی در مسیر کاهش منازعات انجام دهیم و راهکارهای جدی تری را به کار گیریم.
وی با تاکید بر افزایش همدلی ها در سطح بین المللی افزود: به کارگیری راهکارهای جدی تر نیازمند همدلی بیش از پیش در سطح بین المللی است.
دبیر انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) به جمعیت 60 میلیونی پناهندگان در دنیا اشاره کرد و افزود: 27 درصد این جمعیت در آسیا حضور دارند و 51 درصد آنها را کودکان زیر 18 سال تشکیل می دهند که نشان از لزوم حمایت جدی از این قشر دارد. امسال از سوی سازمان ملل به نام جوانان نامگذاری شده است اما نبود آمار دقیق از جوانان پناهنده در سطح دنیا حاکی از عدم اهمیت لازم به موضوع جوانان پناهنده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با جدی‌تر قلمداد شدن این قشر تاثیرگذار بتوان در بهبود شرایط کشور پناهنده و کشور میزبان بهره لازم گرفته شود. باید از ظرفیت این جوانان استفاده کرد.
وی تاکید کرد: چالش ها و فرصت های فراوان در دنیا در مقابل این گروه انسانی وجود دارد که در کشور ایران نیز این چالش ها و فرصت ها وجود دارند. تلاش می کنیم با ایجاد حساسیت های لازم زمینه افزایش توجه به این قشر تاثیرگذار را فراهم کنیم. بی تردید کاهش رنج از انسان هایی که ملالت های ناخواسته ای به دوش می کشند کار یک فرد نیست باید در این عرصه همکاری همه سازمان های دولتی و غیردولتی را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید