Performancing Metrics

خواص قهوه سبز | اتاق خبر
کد خبر: 354135
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 11:47
یک محقق و مدرس طب سنتی خواص قهوه سبز از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش اتاق خبر، یوسف اصغری درباره قهوه سبز (خام), اظهار داشت: قهوه سبز دارای مزاج سرد و خشک است.

برخی از خواص قهوه سبز

به گفته وی نوشیدن دم کرده قهوه سبز برای رفع میگرن و تب‌های نوبه‌ای مفید است، همچنین برای معتدل کردن خواب افرادی که پرخواب هستند, نیز مفید است.

این محقق و مدرس طب سنتی افزود: نوشیدن جوشانده قهوه سبز و تنفس از بخور آن برای چشم دردی که ناشی از زکام باشد, مفید است. همچنین برای درمان سرفه بلغمی (خلط دار) و سیاه سرفه، مقداری از آن را با عسل مخلوط کرده و کم کم میل کنند.

اصغری عنوان کرد: قهوه سبز اثرات ضد دیابتی بیشتری نسبت به قهوه معمولی (رسیده) دارد. مصرف قهوه سبز در درمان سنگ کیسه صفرا و جلوگیری از تشکیل آن و همچنین  پیشگیری از سیروز کبدی و سرطان کبد، موثر است.

وی ادامه داد: میزان کافئین موجود در قهوه سبز کمتر از قهوه معمولی است، بنابراین با مصرف آن کمتر به عوارض ناشی از کافئین مثل فشار خون بالا افراد دچار می‌شوند و حتی قهوه سبز اثر ضد فشار خون نیز دارد.

این محقق و مدرس طب سنتی افزود: برخلاف تبلیغاتی راجع به لاغر کننده بودن قهوه سبز، به خاطر میزان کمتر کافئین نسبت به قهوه معمولی اثر لاغر کنندگی آن کمتر از قهوه معمولی است.

اصغری گفت: برای تهیه دمنوش قهوه سبز، یک قاشق چای خوری از پودر آن را در یک لیوان ریخته و آب جوش به آن اضافه کنید، روی آن را با نعلبکی بپوشانید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد.

وی عنوان کرد: مصرف زیاد قهوه سبز برای افرادی که مزاج سرد و خشک دارند( افراد لاغر و قد کوتاه و صورت ریز نقش) می‌تواند ضررهایی همچون کاهش قدرت جنسی و مشکلات عصبی بوجود آورد.

این محقق و مدرس طب سنتی یاداور شد: مداومت در خوردن آن ایجاد سردردهای مزمن، نفخ و قولنج می‌کند و ریه را خشک و خشن می‌سازد. افرادی که قلب ضعیف دارند, از مصرف طولانی مدت آن بپرهیزند، همچنین برای افرادی که ناراحتی عصبی دارند، مضر است.

منبع: تسنیم

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید