Performancing Metrics

کارگاه «شیوه های مستند سازی گردشگری ورزشی» در آستارا برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 354164
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 15:38
کارگاه «شیوه های مستند سازی گردشگری ورزشی» و ترویج و رویارویی با اقوام و فرهنگ های مختلف با حضور «جواد کشتگر» مستند ساز و سفیر فرهنگی ایران در آسیای میانه برگزار شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، در این کارگاه آموزشی که صبح جمعه و با حضور علاقه مندان به مستند سازی و ورزش، فیلمسازان و عکاسان خبری در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، مستند ساز، سفیر فرهنگی ایران در آسیای میانه و نویسنده کتاب «از رویا تا واقعیت» با اشاره به اهمیت و جایگاه مستند سازی در گردشگری ورزشی اظهار کرد: اهمیت و جایگاه گردشگری ورزشی روز به روز رو به افزایش است.

جواد کشتگر ادامه داد: در این میان مستند سازی نقش ویژه خود را در جنبه های فرهنگی و اجتماعی به عنوان پل ارتباطی میان فرهنگ های گوناگون به خوبی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از راه های ساخت مستند های فاخر در زمینه گردشگری ورزشی، خوب دیدن و تحقیق مناسب برای یک پروژه مستند است گفت: گردشگری ورزشی سبب افزایش و تحکیم دوستی و صلح و حسن نیت بین ملت ها و نیز ایجاد نشاط و طراوت در جامعه می شود.

کشتگر، نقش صنعت گردشگری در گسترش ورزش را یادآور شد و افزود: منابع طبیعی همگی می توانند منبع توسعه ورزش باشند و مستند سازی گردشگری زیبایی ورزش جمعی را دو چندان می کند.

فیلم ساز گیلانی و مدیر برگزاری این کارگاه آموزشی، فرهنگی و ورزشی نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مستند سازی یکی از بهترین شیوه های فیلمسازی است، اظهار کرد: مستند سازی انواع مختلفی دارد و مستند سازی در گردشگری از جذاب ترین نوع مستند سازی است که متکی بر طبیعت و ماجراجویی بوده و طرفداران بسیاری دارد.

فرشاد فاضلی مقدم افزود: گردشگری، ورزش و فرهنگ سه مفهومی هستند که هر یک در جای خود شاخص بوده و با ارزش ها و ویژگی های گوناگون دنیای امروز را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

وی با برشمردن ویژگی های استان گیلان در میزبانی همایش ملی دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: گیلان از مناطق ممتاز گردشگری است و در صورت توسعه زیرساخت های ورزشی و فراهم کردن امکانات آن می تواند انگیزه لازم را برای حضور گردشگران ورزشکار و علاقه مندان مشتاق ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، در انتهای این کارگاه آموزشی، که با حضور زوج فیلمساز فرانسوی برگزار شد، فیلم مستند «از رویا تا واقعیت» آخرین ساخته جواد کشتگر  برای حاضران به نمایش در آمد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید