Performancing Metrics

به انتخاب مردم انگلیس احترام می‌گذاریم | اتاق خبر
کد خبر: 354239
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 02:59
چین:
در پی تصمیم اکثریت رای دهندگان انگلیسی به جدایی کشورشان از اتحادیه اروپا، دولت چین اعلام کرد که به انتخاب و نظر مردم این کشور احترام می گذارد.

اتاق خبر - چین که همواره سیاست مداخله نکردن در امور داخلی کشورها را در سرلوحه سیاست خارجی خود قرار داده است، این بار نیز این تصمیم را مورد احترام دانست.
«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در نشست مطبوعاتی خود در پکن گفت که کشورش امیدوار است پس از این رای گیری، توافقات لازم بین انگلیس و اتحادیه اروپا نیز صورت گیرد.
این سخنگو تاکید کرد، فارغ از رای مردم و نتیجه آن از دیدگاه چین وجود یک اروپای با ثبات و موفق اهمیت بسیار بالایی دارد.
وی گفت که به نفع چین است اروپا قوی باشد و برای اینکه روابط پایدار باشد ما با نگاه راهبردی هم مناسبات با اروپا و هم با انگلیس را گسترش خواهیم داد.
سخنگوی دولت چین در مورد اینکه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با توجه به نتیجه همه پرسی قصد استعفا دارد، گفت: ما به انتخاب های دیگر کشورها برای دستیابی به توسعه احترام می گذاریم.
وی تاکید کرد که چین هم به انتخاب مردم انگلیس و هم به تصمیمی که نخست وزیر این کشور گرفته است، ‌احترام قائل است.
انگلیس در دهه 70 میلادی به عضویت اتحادیه اروپا درآمد که آن زمان، «اتحادیه اقتصادی اروپا» نام داشت و بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام داد و اعضای آن نیز به 28 کشور رسید.
اما در همه پرسی که روز گذشته (پنجشنبه) در این کشور صورت گرفت، 52 درصد مردم به خروج کشورشان اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید