Performancing Metrics

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، زلزله سیاسی پس از سقوط دیوار برلین است | اتاق خبر
کد خبر: 354241
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 03:17
نخست وزیر صربستان:
نخست وزیر صربستان امروز جمعه در کنفرانس خبری فوق العاده با حضور خبرنگاران در بلگراد گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، یک زلزله سیاسی پس از سقوط دیوار برلین است.

اتاق خبر - 'آلکساندر ووچیچ' در یک کنفرانس خبری در ساختمان دولت صربستان در بلگراد، افزود که صربستان سیاست ائتلافی اروپایی خود را تغییر نمی دهد و مردم در انتخابات اخیر پارلمانی به سیاست کنونی کشور که پیوستن به اتحادیه اروپا است، رای دادند.
ووچیچ با بیان اینکه مطمئن است شهروندان صربستان در همه پرسی مانند انگلیسی ها رای خواهند داد، گفت که ولی مردم صربستان مطمئنا خواهان آینده بهتر هستند و به همین دلیل بلگراد مسیر عضویت در اتحادیه اروپا را تغییر نمی دهد.
وی همچنین با اشاره به اینکه اکثر جوانان در انگلیس خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند، افزود که افرادی در صربستان هستند که از امروز خواهان برگزاری همه پرسی برای تغییر سیاست کشور می باشند ولی باید توجه داشت که ملت در انتخابات اخیر پارلمانی گفتند که از چه سیاستی حمایت می کنند.
ووچیچ به موفقیت دولت خود در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت که این دولت با سیاست جدی و مسئولیت پذیری، توانست اقدامات بزرگی را انجام دهد و اکنون شاهد این هستیم که ' پوند' و 'یورو' سقوط کرده است ولی دینار ( واحد پولی صربستان) سقوط نمی کند.
وی همچنین با اشاره به تحریم ها علیه روسیه گفت که صربستان به کشورهای تحریم کننده روسیه ملحق نمی شود.
نخست وزیر صربستان با بیان اینکه سیاست کنونی کشور یعنی حرکت به سوی عضویت در اتحادیه اروپا و دست یافتن به ارزش های اروپایی تغییر نخواهد کرد، گفت که همه پرسی یک سال قبل از پیوستن به اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.
ووچیچ در خصوص امکان ورود صربستان به اتحادیه اروپا در سال 2020 گفت که تاریخ دقیقی برای این منظور مشخص نشده ولی هدف صربستان، تطبیق قوانین کشور با استانداردهای اروپایی است و کشورهای اتحادیه اروپا برای عضویت صربستان در این اتحادیه تصمیم خواهند گرفت.
نخست وزیر صربستان تاکید کرد، هر چند مسیر پیوستن به اتحادیه اروپا تضمینی برای رفاه آینده کشور است، ولی باید این را مد نظر داشت که اروپا مرکز جهان نیست و به همین دلیل بهتر است که صربستان با سرمایه گذاران کشورهای مختلف جهان روابط خوبی داشته باشد.
وی همچنین گفت که شهروندان انگلیس مطابق منافع خود تصمیم گرفتند و صربستان تلاش می کند که روابط خود را با انگلیس حفظ و بهتر کند.
رهبران برخی احزاب سیاسی صربستان که از سیاست دولت کنونی حمایت می کنند، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را خبر خوبی توصیف نکردند ولی در عین حال بر ادامه سیاست خارجی کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا تاکید دارند.
مردم انگلیس در همه پرسی روز پنجشنبه به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند که این تصمیم پیامدهای فراوانی در بازارهای مالی جهان در پی داشت.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید