Performancing Metrics

معرفی 5 شغل پرسفر | اتاق خبر
کد خبر: 354299
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 10:10
علاوه بر فرصت‌های شغلی موجود در صنعت گردشگری، مشاغل دیگری نیز برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته‌های مختلف در اقصی نقاط جهان وجود دارد که به واسطه آن می‌توانند همواره سفر کنند.

اتاق خبر: علاوه بر مشاغل موجود در صنعت گردشگری، تعدادی دیگری از رده‌های شغلی نیز وجود دارند که افراد شاغل در آن‌ها همواره در حال سفر هستند. اگرچه در نگاه اول چنین موقعیت‌هایی برای افراد جذاب به نظر می‌رسند، ولی مزایا و معایبی دارند. از جمله مزایایی که افراد شاغل در این بخش تجربه می‌کنند می‌توان به سفرهای مداوم به نقاط گوناگون جهان، آشنایی با مردم و  فرهنگ های جدید، چشیدن غذاها و طعم‌های جدید و اقامت در هتل‌های خاص و باکیفیت اشاره کرد، در حالی‌ که نیازی به پرداخت هزینه‌ ندارند. از طرفی، این رده از مشاغل نیز عاری از معایب نیستند. برای مثال، دوری مداوم از خانه می‌تواند بر روابط فردی تاثیر گذاشته و حتی باعث مشکلاتی نظیر کاهش وزن یا اختلالات خواب شود؛ حل مشکلاتی از این دست نیازمند ورزش یا رژیم‌های غذایی سخت است. از این‌رو، افرادی که مدام در حال سفر هستند به واسطه شغل خود در زندگی شخصی تنهایی را تجربه می‌کنند. ولی با وجود این مشکلات، تعداد بسیاری از فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به دستیابی به چنین موقعیت‌های شغلی هستند.

۱. مشاور مدیریت

۵ شغل پر سفر

دلیل قرارگیری این فرصت شغلی در صدر لیست به واسطه پیشینه آن است، زیرا سرآغاز این رشته به سال ۱۹۸۵ باز می‌گردد. با وجود این سابقه قابل توجه، شرایط شغلی چندان تغییر نکرده است. وظیفه اصلی فردی که در این جایگاه قرار دارد همکاری با موسسات و شرکت‌هایی است که در زمینه ارائه مشاوره تجاری به سایر شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. البته بسیاری از این مشاوران دارای دفتر کاری ثابتی نبوده و در بخش مشتریان فعالیت خود را ادامه داده و به محض عقد قرارداد شرکت متبوعه‌شان با طرف مقابل ملزم به سفر می‌شوند. در صورت اشتغال به چنین کاری حتی ممکن است تا دیر وقت و در اتاق تاریک هتل یا روزهای تعطیل نیز مجبور به انجام وظایف خود یا حضور در جلسه‌های کاری شوید و بلافاصله با پرواز نیمه شب به ملاقات کاری بعدی در شهری دیگر سفر کنید. از جمله شرکت‌های موفق در این رده شغلی می‌توان به دلویت (Deloitte)، مک‌کینسی (Mckinsey)، بین (Bain)، گروه مشاوران بوستون (Boston Consulting Group) و پریس‌واترهاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers) اشاره کرد.

۲. مدیر روابط عمومی

۵ شغل پر سفر

مدیریت روابط عمومی، به ویژه در صنعت گردشگری، مستلزم سفر مداوم برای حضور در جلسه‌های کاری (همانند مشاوران) به همراه برنامه‌ریزی سفرهای رسانه‌ای (مانند مدیریت رویداد) است. افراد حرفه‌ای حاضر در این رده می توانند همانند یکی از مهره‌های حیاتی در یکی از برندهای معتبر و مشهور، خطوط هوایی، گروه هتل‌های زنجیره‌ای یا همزمان در ۱۰ هتل مستقل به فعالیت بپردازند. این جایگاه شغلی ضمن اینکه از محاسن جالبی برخوردار است، خالی از عیب نیست؛ برای مثال، اگر به‌عنوان مدیر روابط عمومی در یک آژانس مسافرتی مشغول به کار باشید، با پروازهای عادی سفر کرده و در هتل‌های ارزان‌قیمت اقامت خواهید کرد، در حالی‌ که مهمانان مطبوعاتی شما در هتل‌های درجه یک حضور دارند. علاوه بر این، استرس ناشی از پاسخگویی به خبرنگاران و پوشش مناسب و مقعول از شرکت را نباید نادیده گرفت. صدها شرکت در زمینه روابط عمومی فعال هستند، ولی برخی از آن‌ها مانند ادلمن (Edelman)، وبرشاندویک (Weber Shandwick)، اگیلوی (Ogilvy)، فلشمن-هیلارد (Fleischman-Hillard) و کتچام (Ketchum) از نام‌آوران این عرصه به شمار می‌روند.

۳. برنامه‌ریز و مدیر مراسم

۵ شغل پر سفر

وظیفه اصلی مدیر رویداد طراحی و برنامه‌ریزی وقایع و رویدادهای مهمی مانند کنفرانس‌ها، سمینارها و... برای شرکت متبوعه یا شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد است. از آنجایی که در این شغل همواره در تدارک برپایی جشن ها و مراسم است، با فرصت‌های جالبی مانند بازدید از اماکن مختلف، هتل‌ها، رستوران و حتی اتومبیل‌های لوکس مواجه خواهد شد، ولی روی دیگر سکه مدیریت رویداد، موارد مهمی نظیر کنترل مداوم روند اجرای برنامه در بر دارد که توام با استرس و فشار کاری است. همچنین این فشار کاری سنگین و تنوع بیش از حد غذایی می‌تواند به مشکلاتی مانند کمردرد نیز منتهی شود. از جمله افراد صاحب‌نام این عرصه در آمریکا می‌توان جرج پی‌.جانسون (George P. Johnson)، جک مورتون (Jack Morton)، کلارسون (Carlson)، فریمن (Freeman) و اپوس (Opus) را نام برد. 

 ۴. حسابدار رسمی

۵ شغل پر سفر

حسابداران و حسابرسان رسمی (به عبارت دیگر حسابداران عمومی گواهی شده) همانند مشاوران دائم در حال سفر از شهری به شهر دیگر برای ارائه خدمت به مشتریان خود در زمینه امور مالی، مالیاتی، بررسی حساب‌ها و کشف تقلب یا سوءاستفاده‌های احتمالی هستند. افراد شاغل در رده حسابداری رسمی به دلیل جایگاه مهم شغلی خود همواره از امکانات رفاهی مناسبی مانند پروازهای فرست‌کلاس، خودرو و راننده شخصی و اقامت در هتل‌های لوکس برخوردار می‌شوند. از طرفی، حسابدار رسمی به دلیل دقت و اهمیت کار خود همواره مجبور است ساعت‌های طولانی را در دفتر به کار مشغول بوده و مابقی زمان خود را در حال رفت‌وآمد میان نقاط مختلف در فرودگاه‌ها سپری کند. از جمله شرکت‌های حسابرسی بزرگ می‌توان به پریس‌واترهاوس‌کوپرز (PricewaterhouseCoopers)، دیلویت (Deloitte)، ارنست و یانگ (Ernst & Young) و کی‌پی‌ام‌جی (KPMG) اشاره کرد.

۵. نماینده فروش

۵ شغل پر سفر

در این رده شغلی، وسعت ناحیه میزان سفرهای فرد را تعیین می‌کند. برای مثال، فردی که در حوزه فروش و بازاریابی پزشکی شیکاگوی آمریکا فعال است، باید هفته‌ها در جاده‌های غرب‌میانه آمریکا سفر کرده و به کلیه کلینیک‌ها، اداراه‌ها و بیمارستان‌های موجود در مسیر سرکشی کند. همچنین فردی که در شرکت تولیدی در کشور سوئیس مشغول به کار است، دامنه حوزه کاری وی در مرزهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا گسترده است. از جمله محاسن جالب این شغل در اختیار داشتن بودجه مناسب برای جذب مشتری و گذران وقت در رستوران‌های مختلف و صرف غذا برای قرارهای کاری است. در مقابل، نمایندگان فروش ملزم به پرکردن حدنصاب تعیین شده برای فروش محصول هستند که کاملا استرس‌زا است. در هر حال، نمایندگی فروش فرصتی مناسب برای جوانان مشتاق به منظور راهیابی به شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید