Performancing Metrics

كاهش كيفيت خودروها با ادامه تثبيت قيمت‌ | اتاق خبر
کد خبر: 3543
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1390 - 14:43

دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو نسبت به تبعات تثبيت قيمت خودرو بر صنعت خودرو و قطعه‌سازي كشور هشدار داد.

اتاق نیوز ـ ساسان قرباني - دبير انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو، با بيان این مطلب افزود: ادامه فشار به خودروسازان و به تبع آن قطعه‌سازان براي كاهش يا تثبيت قيمت خودرو موجب كاهش كيفيت در اين صنعت خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه در اين شرايط بخشي از قطعه‌سازان با كمترين حاشيه سود يا بعضا با ضرر فعاليت مي‌كنند، خاطرنشان كرد: در مقابل خودروسازان نيز عنوان مي‌كنند به دليل تثبيت قيمت فروش خودرو، امكان افزايش دادن قيمت قطعات دريافتي از قطعه‌سازان را ندارند.

وي ادامه داد: به گفته‌ خودروسازان افزايش قيمت رخ داده در برخي خودروهاي داخلي نيز تنها در حد جبران افزايش هزينه‌هاي خودروسازان بوده است.

او خاطرنشان كرد: طبيعي است كه قطعه‌سازان تنها براي مدت محدودي امكان ادامه‌ توليد با كمترين حاشيه سود و حتي ضرر را دارند و پس از مدتي به ناچار يا بايد خط توليد را تعطيل كرده يا به واردات قطعات بي‌كيفيت با هزينه‌ تمام‌شده كمتر از چين روي بياورند.

قرباني با بيان اين‌كه دولت مي‌تواند با ارائه‌ تسهيلاتي موجب كاهش هزينه‌هاي توليد در صنعت خودرو و قطعه شود، تصريح كرد: خواست صنعت تنها افزايش قيمت فروش نيست، بلكه با كاهش ماليات‌هاي دولتي، تعرفه‌ واردات مواد اوليه و حتي قيمت انرژي مصرفي مي‌توان بدون افزايش قيمت محصولات و فشار به مصرف‌كنندگان، حاشيه‌ سود توليد‌كنندگان خودرو و قطعه را افزايش داد.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید