Performancing Metrics

حجم معاملات بازار فرابورس ۲۰ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 354333
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 19:29
حجم معاملات فرابورس در هفته چهاردهم سال جاری با ۲۰ درصدی همراه شد و به ۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ورقه بهادار رسید.

اتاق خبر: بازار فرابورس هفته گذشته را با رشد ۲۰ درصدی حجم و ۶ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن به پایان برد و ۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

حجم و ارزش معاملات هفتگی در بازار اول با رشد ۹ درصدی حجم و در مقابل ۱۲ درصد افت ارزش همراه شد و ۴۴۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۶۸ میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ این در حالی است که در بازار دوم ۶۲۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت حاکی از رشد ۴۸ درصدی حجم و ۸ درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن است.

در بازار پایه نیز حجم و ارزش معاملات، ۱۵ و ۱۸ درصد افزایش را تجربه کرد و خرید و فروش یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون اوراق بهادار به ارزش یک هزار میلیارد ریال در این بازار به ثبت رسید.

در هفته معاملاتی منتهی به ۲ تیرماه در بازار ابزارهای نوین مالی، انواع صکوک، ETF و اوراق تسهیلات مسکن مبادله شد و حجم معاملات این بازار ۳۶ درصد کاهش پیدا کرد اما ارزش این معاملات ۵ درصد افزایش یافت و به ۳ هزار و ۴۹۵ میلیارد رسید.

آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته همانند چهارشنبه گذشته نمایشگر عدد ۷۷۷ بود اما ارزش بازار با اندکی افت، رقم ۹۳۸ هزار و ۲۷ میلیارد ریال را نشان داد.

گروه فلزات اساسی در هفته چهاردهم سال ۹۵ با در اختیار داشتن ۲۶ درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه بانک‌ها سهم ۱۴ درصدی از معاملات داشت و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با معاملاتی به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.

طی ۵ روز معاملاتی این هفته، بالاترین حجم مبادلات روزانه در روز دوشنبه با داد و ستد ۵۷۲ میلیون اوراق بهادار، مبادله و بیشترین ارزش معاملات به میزان ۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال در همین روز ثبت شد. همچنین در مدت یاد شده، سهم بازار دوم از کل ارزش بازار فرابورس ۴۵ درصد و سهم بازار اول ۱۱ درصد بود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید