Performancing Metrics

آخرین خبرها از توسعه فرودگاه و ایرلاین اختصاصی قشم | اتاق خبر
کد خبر: 354349
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 20:37
مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم آخرین جزئیات مربوط به توسعه فرودگاه ۲۴ هزار متری این منطقه و ایرلاین اختصاصی قشم را تشریح کرد.

اتاق خبر: رضا باقری‌نژاد، برای راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم ابتدا نیازمندیم که بحث توسعه فرودگاه ۲۴ هزار متری را مدنظر قرار دهیم و نه تنها باید این فرودگاه از نظر زیرساخت کامل شود، بلکه نیازمند تجهیزاتی است که در فرودگاه مستقر شود.

وی ادامه داد: کار مطالعاتی توسعه فرودگاه ۲۴ هزار متری قشم آغاز شده و اقدامات اولیه برای جذب سرمایه‌گذار نیز انجام شده است که تقریبا این بخش از کار در حال نهایی شدن است. باید در این زمینه به یک مدل قرارداد مشارکتی برای توسعه فرودگاه دست یابیم تا این‌که عملیات توسعه فرودگاه در یک تا دو ماه آینده کلید بخورد.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم در مورد راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی قشم نیز اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال بحثLCC فرودگاه (خطوط هوایی ارزان قیمت) عملیاتی شود. این کار با مشارکت بخش خصوصی و چند شرکت معتبر داخلی انجام خواهد شد و علاوه بر این امیدواریم موضوع AOC (مرکز عملیات فرودگاه) نیز تا اسفندماه مدنظر قرار گیرد، چرا که در این زمینه بخشی از کار مربوط به تامین مالی و بخشی نیز مربوط به تامین هواپیماست.

باقری‌نژاد افزود: به دلیل این‌که در منطقه آزاد قشم قرار داریم مذاکراتی با سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌ایم و کار در حال پیشبرد است.

وی با بیان این‌که امیدواریم تا پایان سال جاری حداقل موضوع LCC و AOC مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: بحث LCC با مشارکت یک شرکت ژاپنی و یک شرکت ترک راه‌اندازی می‌شود و در مورد AOC نیز مطالعات اولیه برای اخذ آن انجام شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه منطقه آزاد قشم با بیان این‌که تلاش می‌کنیم طی یک تا ۱.۵ سال آینده بحث توسعه فرودگاه ۲۴ هزار متری و راه‌اندازی ایرلاین اختصاصی را انجام دهیم، خاطر نشان کرد: قصد داریم در مدت اشاره شده هم توسعه فرودگاه کامل و هم ایرلاین اختصاصی به نامFly Qeshm راه‌اندازی شود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید