Performancing Metrics

مردم اعتماد خود به بورس را از دست داده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 354379
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 22:06
حامد مهرجو گفت: مردم برای سرمایه گذاری در بورس بیشتر به صورت احساسی برخورد می‌کنند و طی سال‌های گذشته نیز روند شاخص‌های بورس نزولی بوده و عملکرد بازار هم چندان مثبت نبوده است.

اتاق خبر: حامد مهرجو، مدیرعامل کارگزاری آتی بازار در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد و پایین‌تر وضعیت بورس به گونه‌ای است که قابلیت جذب منابع خروجی از بانک‌ها را داشته باشد؟ ، اظهار داشت: مردم اعتماد خود به بورس را از دست داده‌اند و مهم‌ترین اقدام در شرایط کنونی بازگرداندن اعتماد سرمایه گذاری در بورس به سوی مردم است.

وی افزود: این در حالی است که مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس بیشتر به صورت احساسی برخورد می‌کنند و طی سال‌های گذشته نیز روند شاخص‌های بورس نزولی بوده و عملکرد بازار هم چندان مثبت نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: اعتمادسازی یک روزه امکان‌پذیر نیست و روند سود‌آوری در میان مدت و با جلب اعتماد از دست رفته بازخواهد گشت و تنها در این صورت چشم‌انداز بورس روشن خواهد بود.

 برخلاف پیش‌بینی کارشناسان حوزه بازار سرمایه از روند مثبت بورس بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5،  شاخص‌های بورس پس از توافق نهایی روند سقوطی را در پیش گرفتند، به طوری که همچنان نیز این روند ادامه دارد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید