Performancing Metrics

سوال جالب انگلیسی ها پس از رای دادن به خروج از اتحادیه اروپا | اتاق خبر
کد خبر: 354402
تاریخ انتشار: 5 تیر 1395 - 13:00
واشنگتن پست گزارش داد:
نشریه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، مردم انگلیس در پی رای به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی روز پنجشنبه، حالا شدیدا در حال جستجوی این عبارت در سایت گوگول هستند: اتحادیه اروپا چیست؟!

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، نشریه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد، در حالی که نتیجه همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس و رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا کل جهان را تحت تاثیر قرار داد، به نظر میرسد که بسیاری از انگلیسیها حتی اصلا نمی‌دانند به چه چیزی رای داده‌اند!

رای دهندگان انگلیسی که فردای روز همه‌پرسی را با سقوط بازارهای مالی و کاهش شدید و بی سابقه واحد پول کشورشان آغاز کردند اکنون با یک سری شوکهای اقتصادی روبرو هستند که به گفته تحلیلگران پیش از بهبودی به روند بدتر شدن ادامه خواهد داد. تاثیرات و تبعات رای انگلیسیها به خروج از اتحادیه اروپا در سطح جهانی و حتی در آمریکا نیز حس شد و اکنون برخی رای دهندگان انگلیسی از این که رای به خروج دادند پشیمان شدهاند.

یک زن انگلیسی که به خروج از اتحادیه اروپا رای داد در مصاحبهای به شبکه تلویزیونی ITV گفت: با وجود آن که من به خروج رای دادم اما صبح که بیدار شدم واقعیت مرا متاثر کرد. اگر باز فرصتی داشتم که چنین رایی بدهم این بار به ماندن در اتحادیه اروپا رای میدادم.

این سردرگمی انگلیسیها درباره "برگزیت" (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و این که این مساله چه اتفاقی بر سر اقتصاد کشورشان خواهد آورد ظاهرا در روز پنجشنبه خودش را نشان داد. موتور جستجوی اینترنتی گوگل گزارش داد که جستجوی انگلیسیها درباره یک سری سوالهای ابتدایی درباره تبعات این همه پرسی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. گوگل گزارش داد که حدود هشت ساعت بعد از خاتمه این همه پرسی جستجوی عبارت "چه میشود اگر ما اتحادیه اروپا را ترک کنیم" در این سایت از سوی انگلیسیها سه برابر افزایش یافت.

به رغم تمامی تلاشهایی که دو اردوی حامی و مخالف خروج از اتحادیه اروپا برای اقناع رای دهندگان انگلیسی از جمله با تبلیغاتشان درباره مساله مهاجرت و تاثیرات اقتصادی خروج از این اتحادیه انجام دادند اما به نظر میرسد که بسیاری از رای دهندگان انگلیسی حتی نمیدانند که اصلا اتحادیه اروپا چیست.

آنها که اکنون به شدت در حال جستجوی عبارت "اتحادیه اروپا چیست؟" در وبسایت گوگل هستند. اما منصفانه باید گفت این سوال اکنون اهمیت بسیار بیشتری برای کاربران انگلیسی گوگل که آن را در این سایت جستجو میکنند به نسبت قبل پیدا کرده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید