Performancing Metrics

آبگیری 68 درصد ظرفیت سدهای گلستان | اتاق خبر
کد خبر: 354562
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 10:12
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان از ذخیره 203 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای مخزنی استان تا اول تیر ماه امسال خبر داد و گفت: این میزان آبگیری معادل حدود 68 درصد ظرفیت سدهای گلستان است.

اتاق خبر:علی نظری روز شنبه اعلام کرد که استان گلستان 14 سد مخزنی بزرگ با ظرفیت دخیره سازی 300میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان در مدت مشابه سال گذشته تنها 57 میلیون مترمکعب آبگیری شده بود.
وی با اشاره به بارش های مطلوب سال آبی جاری در گلستان، افزود: تالاب های آلماگل و آلاگل (در شرق استان) نیز آبگیری شده اند که هم اکنون در آلماگل حدود 66 و در آلاگل حدود 56 درصد آب دخیره سازی شده است.
نظری به وضعیت سدهای بزرگ استان نیز اشاره کرد و گفت: در پشت سدهای بوستان، گلستان و نگارستان به ترتیب 77، 94 و 93 درصد آب موجود است که میزان آبگیری این سدها نسبت به سال گذشته با توجه به افزایش بارش ها در سال جاری رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش ایرنا سدهای بزرگ مخزنی گلستان آب مورد نیاز 50 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان را تامین می کنند.
طی چند سال گذشته کاهش نزولات جوی و بی توجهی به مصرف بهینه استان گلستان را با بحران کم آبی و خشکسالی مواجه کرده بود.
این بحران به حدی بود که علاوه بر آسیب به بخش کشاورزی استان، در فصل گرم سال حتی تامین آب شرب شهروندان نیز با چالش مواجه بود، بارش های مطلوب سال آبی جاری (مهر94 تاکنون) نوید دهنده کاهش این مشکلات در بخش کشاورزی و خانگی گلستان است.
گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و یکهزار و هفت روستا زندگی می کنند، امرار معاش بسیاری از مردم استان به کشاورزی وابسته است.
همچنین در شرایط مطلوب بارشی حدود 2700 کیلومتر رودخانه در استان گلستان جاری است.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید