Performancing Metrics

جرج سوروس نجات اتحادیه اروپا را در گرو تجدید ساختار آن دانست | اتاق خبر
کد خبر: 354641
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 15:44
'جرج سوروس' سرمایه گذار آمریکایی در پی رای انگلیسی ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، خواستار بازسازی و تجدید ساختار اتحادیه اروپا به منظور نجات آن از فروپاشی شد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رویترز، سوروس که قبل از برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، درباره رکود اقتصادی این کشور در صورت رای به خروج از این اتحادیه هشدار داده بود، گفت، اثرات این تصمیم احتمالا به ضرر بریتانیا است.
سوروس روز شنبه در مقاله ای در پایگاه اطلاع رسانی 'پراجکت سیندیکیت' نوشت، بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا، در نهایت، امکان دارد وضعیت این کشور نسبت به دیگر کشورها بهتر شود و یا برعکس، اما اقتصاد و مردم این کشور آماده تحمل درد و رنج قابل توجه در کوتاه مدت باشند.
وی افزود، اکنون سناریوی فاجعه باری که بسیاری از آن واهمه داشتند، اتفاق افتاد و واگرایی اتحادیه اروپا را عملا غیرقابل اجتناب کرد. با توجه به روند طولانی و پیچیده مذاکره جدایی سیاسی و اقتصادی از اتحادیه اروپا، بازارهای مالی جهان را ممکن است همچنان متلاطم کند.
به گفته سوروس، تبعات برگزیت برای اقتصاد واقعی (تولید کالا و خدمات) قابل مقایسه با بحران مالی 2008-2007 است.
این میلیارد سرمایه گذار خاطر نشان کرد، پس از برگزیت، همه آنهایی که به ارزش ها و اصولی معتقدند که اتحادیه اروپا برای حفظ آنها تاسیس شده باید از طریق بازسازی و تجدید ساختار آن، برای نجات آن متحد شوند.مطمئنم که همزمان با آشکار شدن تبعات برگزیت در هفته ها و ماه های آتی، افراد بیشتری به ما خواهند پیوست.
سوروس قبل از برگزاری همه پرسی برگزیت در پنجشنبه، پیش بینی کرده بود که پیروزی برگزیت باعث کاهش ارزش دستکم 15 درصدی و شاید هم 20 درصدی پوند انگلیس می شود. ارزش پوند انگلیس روز جمعه پس از اعلام نتیجه همه پرسی برگزیت، 10 درصد سقوط کرد.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید