Performancing Metrics

حمایت ایران از ملت و دولت عراق در جنگ با تروریسم | اتاق خبر
کد خبر: 354664
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 10:15
سفیر ایران در دیدار با نخست وزیر عراق مطرح کرد:
سفیر ایران در بغداد در دیدار با نخست وزیر عراق درباره تحکیم روابط بین دو کشور، همکاری دوجانبه در زمینه انرژی برق و جنگ علیه تروریسم گفت وگو و بر حمایت ایران از عراق در مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایرنا، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز شنبه در دفتر خود از حسن دانایی فر سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.
بیانیه دفتر نخست وزیری عراق تصریح کرد: در این دیدار درباره تحکیم روابط دوجانیه و همکاری در زمینه برق و اوضاع منطقه گفتگو شد.
دو طرف همچنین درباره جنگ با تروریسم و پیروزی های به دست آمده علیه گروه های تروریستی نیز تبادل نظر شد.
حسن دانایی فر نیز بر «حمایت ایران از ملت و دولت عراق در جنگ علیه تروریسم» تاکید و از «پیروزی های جدید در مقابل گروه های تروریستی تمجید» کرد.
براساس اعلام منابع رسمی در عراق، منطقه حی الجولان در بخش شمالی شهر فلوجه که آخرین سنگر گروه تکفیری تروریستی داعش در این شهر بود، عصر روز شنبه آزاد شد و عراقی ها پرچم خود را بر فراز ساختمان های این منطقه برافراشتند.
به گزارش ایرنا، 17 ژوئن ماه میلادی جاری، دولت عراق، با ورود نیروهای ارتش و پلیس به خیابان مرکزی شهر فلوجه و تصرف ساختمان فرمانداری و کنترل منطقه مرکزی، از آزادی این شهر خبر داد، اما در عین حال بخش شمالی معروف به فلوجه قدیم همچنان در اشغال داعش باقی مانده بود.
کارشناسان نظامی، کار پاکسازی منطقه شمالی شهر فلوجه را که جمعیت بیشتری نسبت به بخش جنوبی شهر دارد و نیز محل استقرار مقرهای فرماندهی داعش بود، دشوار پیش بینی کرده بودند.
با اینحال نیروهای عراقی در یک هفته گذشته با عبور از دروازه های شمالی موفق شدند مناطق حی الضباط، حی المهندسین ، حی المعلمین ، الاندلس و سایر مناطق را تا صبح امروز (شنبه) پاکسازی کنند.
با آزادی و پاکسازی منطقه حی الجولان که از سخت ترین مراحل عملیات آزاد سازی فلوجه بود، عملا کار داعش در دومین شهر استان الانبار واقع در 55 کیلومتری غرب بغداد، تمام شده تلقی می شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید