Performancing Metrics

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیر چندانی در روابط تهران و لندن ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 354678
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 10:33
کاردار سابق ایران در لندن:
کاردار سابق ایران در لندن در رابطه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی و تاثیر این مسئله بر روابط تهران و لندن اظهار داشت: فی‌النفسه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی تاثیر چندانی در روابط تهران و لندن ندارد و نمی‌توانیم در این رابطه مستقیما بگوییم که این

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایلنا، سیدجلال ساداتیان کاردار اسبق ایران در بریتانیا در گفت‌وگو یی، در رابطه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی و تاثیر این مسئله بر روابط تهران و لندن اظهار داشت: فی‌النفسه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی تاثیر چندانی در روابط تهران و لندن ندارد و نمی‌توانیم در این رابطه مستقیما بگوییم که این خروج به نفع یا به ضرر ایران است.

او با بیان اینکه تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی می‌تواند بر نوع روابط آنها بر ما اثر غیرمستقیم داشته باشد و آن برای ایران مثبت نیست، اظهار داشت: یکی از تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپایی، استعفا دیوید کامرون از سمت نخست‌وزیری بود و این مسئله می‌تواند بر روابط تهران و لندن تاثیر بگذارد.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی افزود: با استعفا دیوید کامرون از رهبری حزب محافظه‌کار، ممکن است بوریس جانسون شهردار پیشین لندن که رقیب او در حزب است، به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر بریتانیا انتخاب شود که نظرات بسیار نزدیکی با دونالد ترامپ دارد. در صورتی هم که ترامپ در آمریکا رئیس‌جمهور شود، اتحاد و نزدیکی این دو نفر می‌تواند برای ایران مثبت نباشد.

ساداتیان با اشاره به رویکردهای نزدیک جانسون و ترامپ تصریح کرد: هم جانسون و هم ترامپ نسبت به مسلمانان و مهاجران نظرات منفی دارند. آنها رویکرد مثبتی به برجام و نوع رویکرد اوباما در خاورمیانه و تلاش او برای استقرار آرامش و صلح و همچنین حل‌وفصل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی ندارند و اینها می‌تواند بر ما تاثیر بگذارد.

او ادامه داد: لابی‌های سعودی و صیهونیستی به دلیل نوع رویکرد جانسون نسبت به ایران و نظراتش درباره خاورمیانه از او حمایت‌های بسیاری می‌کنند و به شدت رهبری او در حزب محافظه‌کار و در نتیجه نخست‌وزیر بریتانیا را دنبال می‌کنند.

کاردار اسبق ایران در بریتانیا در پاسخ به این سوال که حضور بریتانیا تا چه اندازه مواضع این کشور را نسبت به ایران رقیق می‌کرد؟ خاطرنشان کرد: مواضع لندن در خصوص تهران بیش از هر چیز براساس منافع ملی این کشور تنظیم می‌شد. با این حال‏، آنها عضوی از اتحادیه بوده‌اند و همین موجب می‌شد تا مراوداتشان ملاحظاتی را در نظر بگیرند ولی آنها بیش از آنکه تحت تاثیر اتحادیه اروپایی باشند، نگاه‌شان به آمریکاست.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید