Performancing Metrics

گوگل گلس و کمک به کودکان اوتیسمی | اتاق خبر
کد خبر: 354728
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 21:53
متاسفانه کودکان اوتیسمی از روی تغییر حالت صورت افراد نمی‌توانند متوجه احساسات آنها شوند و در برخی موارد این ضعف تبدیل به معضلی بزرگ برای هر دو طرف می‌شود. حالا غول فناوری جهان در حال کمک به این عزیزان برای برخورداری از فهم بهتر حالات و احساسات طرف مقابل ا

اتاق خبر - اخیرا محققان دانشگاه استنفورد، در همکاری با شرکت گوگل توانسته‌اند موفق به ساخت نرم افزاری شوند که با دریافت تصاویر زنده از طریق دوربین تعبیه شده در عینک گوگل گلس، حالات و احساسات را درک کند. سپس درک خود از احساسات نفر مقابل را به صورت زیرنویس برای شخصی که عینک را به چشم دارد، به نمایش بگذارد.

 

استفاده از این ابزار در بلند مدت باعث آموزش کودکان اوتیسمی شده تا دریابند که چگونه بایستی از روی حالات صورت افراد به احساسات آنها پی ببرند. برای آزمایشات محیطی نیز از جولیان براون، کودک ده ساله اوتیسمی استفاده می‌کنند که هر روز سه بار این عینک مجهز به فناوری تشخیص احساس افراد را به چشم زده و بعد به مدت بیست دقیقه با افراد خانواده یا دوستان خود در حالات مختلفی مواجه می‌شود. بدین شکل هر دوی آنها، هم جولیان جوان و هم گوگل گلس با فناوری تشخیص حالت چهره امتحانات خود را برای تکامل می‌گذرانند.

اگر این نقیضه با کمک فناوری برطرف شود، دیگر اوتیسمی‌ها منزوی و دور از اجتماع نخواهند بود و این کمک بزرگی به اجتماعی بودن آنها می‌کند. هر چند این تحقیقات در مراحل اولیه خود به سر می‌برد اما نتایج آزمایشات روزانه بسیار مثبت بوده و آینده خوبی را نوید می‌دهد.

آی تی رسان

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید