Performancing Metrics

رشد۲۳درصدی دانش آموزان در مهرشهر بیرجند | اتاق خبر
کد خبر: 354832
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 04:12
مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مهر شهر و افزایش دانش آموزان گفت: تاکنون برای مقطع ابتدایی و متوسطه اول در مهر شهر، سه هزار و ۹۵۰ نفر ثبت نام کرده اند.

اتاق خبر:سید حسین سجادی پیش از ظهر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: ثبت نام برای سال تحصیلی جدید ادامه داشته و این آمار نیز افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و ۹۱۷ دانش آموز در مقطع ابتدایی و اول متوسطه در مهر شهر ثبت نام کرده اند، افزود: رشد دانش آموزی در سال جدید ۲۳ درصد بوده است.

سجادی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در مهرشهر بیرجند، بیان کرد: هم اکنون هفت وداحد آموزشی این شهرک با ۶۲ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت در واحد های مسکونی، رشد دانش آموزی را افزایش داده و این باعث کاهش کیفیت برنامه های پیش بینی شده می شود.

وی خواستار مطالبه مردم از مسئولان برای حل مشکل کمبود فضای آموزشی در مهرشهر شد و افزود: در حال حاضر در این مدارس به صورت دوشیفت و فشرده کلاس های درسی برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند همچنین کمبود فضای آموزشی در حاجی آباد را قابل توجه دانست و افزود: علی رغم افزایش جمعیت در این شهرک، تنها پنج واحد آموزشی فعال است.

نیازمندی مهر شهر به ۱۰۵ کلاس درس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم در این جلسه، بیان کرد: هم اکنون در مهر شهر نیازمند ساخت ۱۰۵ کلاس درسی هستیم.

محمدرضا بیکی با بیان اینکه ۵۵ کلاس درس در این شهرک در حال احداث است، افزود: ساخت این مکان ها تا دو سال آینده نیز به طول می انجامد.

وی با اشاره به مسکن مهر استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۱۶۳ واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی واگذار شده است.

بیکی با بیان اینکه در این واحد ها نیازمند ۷۷ مدرسه با ظرفیت ۷۲۰ کلاس درسی هستیم، افزود: تاکنون ۱۸۵ کلاس درسی در مسکن مهر ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۱۴۳ کلاس درسی در این مسکن ها دست احداث است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید