Performancing Metrics

سفر گردشگران فضایی‌ چین به استراتوسفر | اتاق خبر
کد خبر: 354922
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 19:34
یک کمپانی چینی قصد دارد در یک طرح ماجراجویانه برای سفر به لبه‌ی لایه‌ی استراتوسفر و سپس فرود با چتر نجات، برای گردشگران، بازار تازه‌ای در صنعت گردشگری خود ایجاد کند.

اتاق خبر: شرکت فناوری‌های فضایی چین اعلام کرده که به زودی آزمایش تجهیزات فضایی خود را در ماه‌های آینده آغاز می‌کند و در مرحله‌ی بعدی کار ثبت نام از داوطلبان برای فرود با چترهای نجات این شرکت انجام خواهد شد.

تاکنون سه نفر برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند که شامل یک کارآفرین، یک قهرمان چترنجات و یک مهندس هواپیماهستند. این داوطلبان با پوشیدن یک لباس ویژه و با استفاده از بالون‌هایی با فناوری‌های برتر روز، تا لایه استراتوسفر در جو زمین بالا می‌روند و پیش از پرش از آن و به منظور فرود امن به زمین از چتر نجات استفاده می‌کنند.

هزینه‌ی مالی هر سفرفضایی با چتر نجات بالغ بر ۷۷۰۰۰ دلار آمریکا برای هر فرد برآورد شده است. ارتفاع تعیین‌شده برای بالون‌ها در این برنامه سفر فضایی هنوز فاش نشده است.

«جیانگ فنگ» بنیان‌گذار و مدیر شرکت فضایی Space Vision ابراز امیدواری کرده است که این طرح ماجراجویانه و سرمایه‌گذاری در این بخش راه را برای فرصت‌های بهتر در گردشگری فضایی هموار کند.

او گفت که امیدوارم که این تلاش‌ها با اجرای پرش با چتر نجات از فضا، به رشد تجارت داخلی در صنعت هوافضای چین کمک کند و به تدریج راهی را برای سفر عموم مردم به فضا فراهم کند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید