Performancing Metrics

۱۳ سد معیشتی در اردبیل نیازمند تأمین اعتبار است | اتاق خبر
کد خبر: 354950
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 16:26
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید به اینکه سدهای معیشتی ضرورت توسعه کشاورزی استان است، گفت: ۱۳ سد معیشتی در استان نیازمند تأمین اعتبار است.

اتاق خبر:عدیل سروی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی فرصت‌ها و تهدیدات آب و خاک اردبیل تصریح کرد: تکمیل سدهای معیشتی با کمبود منابع مواجه است و به ویژه با عدم تخصیص ماده ۱۸۰ این موضوع تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سدها نیاز است، افزود: نیاز است منابع استانی برای تکمیل سدها بهبود یابد و از ظرفیت ماده ۱۰ و ۱۲ و یا ماده ۲۷ برای تکمیل این پروژه‌ها اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به اجرای پروژه‌های آبرسانی در ۱۲ هزار هکتار اشاره کرد و متذکر شد: از جمله این پروژه‌ها پایاب پیله سحران است که در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سروی افزود: اراضی پایاب یامچی نیز در هزار و ۸۰۰ هکتار اجرا می‌شود و علاوه بر این طرح‌های اراضی رضی آباد و کمی آباد نیز در دست اجرا است.

وی به مطالعه طرح‌های پیراقوم و ترپاقلو و همچنین کلخوران و شریف آباد اشاره کرد و گفت: مطالعات و توسعه پروژه‌ها با هدف پاسخگویی به چالش‌های بخش کشاورزی در دستور کار است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از جمله چالش‌ها سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی، ضعف صنایع تبدیلی و تکمیلی و افت آب در دشت اردبیل است.

سروی تأکید کرد: نزولات آسمانی دشت اردبیل ۲۵۶ میلیون مترمکعب است در حالی که مصرف سالانه چاه‌ها و قنات‌ها ۳۹۰ میلیون مترمکعب است و این عدم توازن دشت را تهدید می‌کند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید