Performancing Metrics

رهبر انصارالدین در مالی بار دیگر فرانسه و صلح بانان سازمان ملل را تهدید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 354995
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 22:08
رهبر گروه تروریستی انصارالدین در مالی با انتشار نخستین نوار ویدئویی خود طی 22 ماه گذشته ، فرانسه و نیروی صلحبانی سازمان ملل را تهدید کرد.

اتاق خبر - ایاذ آغ غالی در این نوار که آخر هفته در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت ، به تظاهراتی خشونت آمیز در کیدال در شمال شرقی مالی در ماه آوریل علیه نیروهای فرانسوی و دوازده هزار نیروی صلحبانی سازمان ملل موسوم به مینوسما به عنوان یک نمونه از راه های رویارویی با 'ماشین نظامی صلیبیون ' یاد کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکار ، این کلیپ یازده دقیقه ای که به زبان عربی و زبان طوارق انتشار یافته نخستین نوار غالی از پنجم اوت 2014 است.
یک کارشناس به خبرگزاری فرانسه گفت : به دنبال شایعات ماه های اخیر در رسانه های محلی ، ' غالی در این نوار ظاهر شد تا نشان دهد که وی هنوز زنده است . '
بخش شمالی وسیع و جدا افتاده مالی تحت کنترل این شورشیان تحت رهبری طوارق قرار گرفته که با گروه هایی چون القاعده در سال 2012 متحد شده اند.
آق غالی از ژانویه 2013 درست قبل از آن که امریکا گروه وی را به دلیل ارتباط با القاعده در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد در انظار عمومی دیده نشده است.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید