Performancing Metrics

افزایش فضای سبز منطقه با تبدیل کارخانه جوراب بافی به بوستان عمومی | اتاق خبر
کد خبر: 355118
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 12:52
شهردار منطقه 13 تاکید کرد
شهردار منطقه13 از افزایش فضای سبز منطقه خبر داد و گفت: در برنامه مشترک با مجموعه پادگان نیروی هوایی دو هکتار فضای سبز در انتهای خیابان پنجم در اختیار شهروندان قرار می گیرد، همچنین مجموعه جوراب بافی نیز به عنوان مجموعه فضای سبز در حال آماده سازی است.

اتاق خبر: هادی ذاکری با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز منطقه ۱۳ از چند زاویه قابل بررسی است، اظهار کرد: سرانه فضای سبز هر شهروند در منطقه با توجه به در نظر گرفتن بوستان سرخه حصار به طور قطع بالای حد استاندارد ۱۵ متر مربع می رود.


وی با تاکید بر اینکه سرخه حصار یک بوستان فرا منطقه ای است و خارج از منطقه واقع شده است، تصریح کرد: به طور طبیعی، منطقی نیست که این بوستان را جزو سرانه فضای سبز محسوب کنیم که در این حالت سرانه فضای سبز هر شهروند در منطقه، ۱۱ متر مربع است.


شهردار منطقه 13 در ادامه به تراکم فضای سبز در ناحیه ۴ این منطقه اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز در ناحیه یک، 2 و 3 با توجه به تراکم ساختمانی، کمتر از ۴ متر مربع است بنابراین به طور طبیعی پیگیر افزایش فضای سبز در این 3 ناحیه نیز هستیم.


ذاکری ادامه داد: نکته مهمی در زمینه فضای سبز منطقه 13 وجود دارد و آن عدم کاربری برخی از این فضاها برای شهروندان است، به طوری که ۱۰۰ هکتار فضای سبز موجود در پادگان نیروی هوایی یا بیمارستان بوعلی که شهروندان قادر به استفاده از آن نیستند.


 به گفته ذاکری منطقه 13 و پادگان نیروی هوایی پس از برگزاری نشست در این زمینه توافق کردند تا دو هکتار از فضای سبز این پادگان در انتهای خیابان پنجم در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید