Performancing Metrics

افزایش دستگیری‌ها و کشفیات در حوزه موادمخدر در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 355123
تاریخ انتشار: 7 تیر 1395 - 17:22
جانشین ناجا خبر داد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تشکیل سه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و ارتقاء آموزش در ناجا، گفت: حمایت از اقتصاد و تولید ملی، پیشگیری از سرقت و افزایش مهارت‌های حرفه ای و بهبود رفتار پلیس، از اهداف مهم این قرارگاه هاست

اتاق خبر: سردار اسکندر مومنی در آئین تکریم فرمانده انتظامی قبلی و معارفه فرمانده انتظامی جدید استان کهگیلویه و بویراحمد، امنیت را یک محصول اجتماع و حاصل همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم با پلیس دانست و گفت:  نگاه پلیس به امنیت، جامعه محور است.  امنیت بستر هر توسعه‌ای است و جامعه برای ادامه حیات و رشد نیاز به آن دارد.

جانشین فرمانده ناجا، از تشکیل سه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، سرقت و ارتقاء آموزش و مهارت‌های حرفه‌ای پلیس در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: حمایت از اقتصاد و تولید ملی، پیشگیری از سرقت و افزایش مهارت های حرفه‌ا و بهبود رفتار پلیس، از اهداف مهم این قرارگاه هاست.

وی، ارزش سالانه کالاهای قاچاق در کشور را حدود 20 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: قاچاق کالا متنوع بوده اما تأکید ما بر کالاهای عمده و شبکه‌های اصلی قاچاق است.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: مسدود کردن بسترهای ورودی قاچاق کالا، رفع خلأ قانونی و افزایش نظارت بر مبادی اصلی از جمله مهم ترین اهداف ما در راه اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالاست.

مؤمنی، در تشریح اهداف و وظایف قرارگاه آموزش در نیروی انتظامی،گفت: افزایش مهارت‌های حرفه‌ای پلیس و بهبود رفتار کارکنان ناجا با مردم از مأموریت ها و اهداف اصلی این قرارگاه است.

وی با تأکید بر اینکه اقتدار هیچ منافاتی با حفظ کرامت و شخصیت مردم ندارد، گفت: علیرغم مشکلاتی که در زیرساخت های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد این استان از امن‌ترین و کم جرم‌ترین استان‌های کشور و همچنین از نظر سلامت اداری از رتبه خوبی برخوردار است.

جانشین فرمانده ناجا همچنین در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: کشف موادمخدر در سه ماهه اول امسال، 20 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تا سال 93 روند سرقت در کشور رو به افزایش بود، گفت: اما این روند افزایشی در سال 93 متوقف و در سال 94 شاهد کاهش سرقت‌ها در کشور بودیم و آمارها نشان می‌دهد که در سه ماه اول امسال نیز این روند ادامه داشته است.

مومنی با اشاره به تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، افزود: برنامه نیروی انتظامی این است که مطابق اهداف راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، برخورد محکم‌تری با این موضوع داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا، تصریح کرد: تمرکز اصلی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، "باندهای بزرگ و قاچاقچیان کلان" هستند که در اقتصاد و کسب و کار کشور اثرگذار هستند.

وی محدود کردن بسترها قاچاق از مبادی ورودی را از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی دانست و افزود: متأسفانه برخی جاها خلاء قانونی وجود دارد که در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا برای رفع آنها، تلاش خواهیم کرد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر، تصریح کرد: در سال 94 بالغ بر 10 درصد و در سه ماه امسال نیز بین 15 تا 20 درصد شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه بوده ایم.

مؤمنی با بیان اینکه علیرغم افزایش ماموریت ها، تعداد شهدا و جانبازان در درگیری و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر نیز کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان دستگیری‌ها و کشفیات در حوزه مواد مخدر افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای ایام مختلف سال، مطرح کرد: در طول سال مأموریت‌های گسترده‌ای داریم که از جمله آنها مراسم شب‌های قدر، روز قدس و عید فطر است که مطابق با مناسبت ها،طرح‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی پیش‌بینی شده است.

جانشین فرمانده ناجا با تقدیر از تلاش‌ها برای دستگیری ضاربان و قاتلان محیط بانان در هرمزگان، دستگیری این افراد را در کمتر از 24 ساعت از دستاوردهای خوب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دانست.

بر اساس گزارش سایت پلیس، مؤمنی گفت: در بیشتر شاخص‌های امنیتی در کشور طی سال های 94 و 95 شاهد بهبود وضعیت هستیم؛ به گونه ای که جرایم خشن کاهش یافته و امنیت از نقطه صفر مرزی تا داخل شهرها و روستا برقرار است.

به گزارش ایسنا،  در آیین تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از زحمات سردار " غلامعباس غلام زاده" تقدیر و سرهنگ " مهدی انصاری " به عنوان فرمانده انتظامی این استان معرفی شد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید