Performancing Metrics

انتقال تونلی آب رودخانه کرج به تهران در انتظار تکمیل تصفیه خانه | اتاق خبر
کد خبر: 355237
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 19:10
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: تونل انتقال آب رودخانه کرج به پایتخت از نظر اجرایی آماده بوده و در انتظار تکمیل تصفیه خانه‌ها در تهران است.

اتاق خبر: بهزاد پارسا ، با اشاره به اینکه میان وزارت نیرو و صنعت در خصوص مدیریت رودخانه ها بحثی مطرح است، اظهار کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم بر آن شد تا مدیریت رودخانه ها به شرکت آب منطقه ای واگذار شود تا این شرکت بتواند از ظرفیت موجود برای بهسازی و ساماندهی رودخانه ها استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرایی کردن این موضوع هستیم، افزود: طرح انتقال تونلی آب رودخانه کرج به پایتخت از نظر اجرایی آماده بوده و در انتظار تکمیل تصفیه خانه ها در تهران است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز بیان کرد: کارفرمای این پروژه شرکت آب منطقه ای تهران است آب از محل سد امیرکبیر به تهران انتقال می یابد تا از آلودگی رودخانه جلئگیری شود.

وی در خصوص مصوبه شورای امنیت ملی که در حال پیگیری است، گفت: بر این اساس تاکید شده که بحث ساخت و سازها و تصرفات رودخانه ساماندهی شود که این مهم در دستور کار قرار دارد.

پارسا در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد از ذخیره آبی سد کرج پُر است، خاطرنشان کرد: ظرفیت آبی سد طالقان نیز بیش از ۸۵ درصد پر است اما با توجه به نزدیکی فصل گرما و  تامین آب شرب تهران، قزوین و کرج از طریق این سدها، از شهروندان انتظار می رود با مدیریت بهینه آب، تابستانی با کمترین تنش را پشت سر بگذاریم.

 طرح انتقال تونلی آب کرج به تهران از سد امیر کبیر پروژه ای است که آب رودخانه کرج را از خروجی سد توسط تونل به تهران انتقال می دهد و بیش از ۳۰ کیلومتر از این رودخانه منحصر به فرد را خشک می کند این طرح ۱۰ سال پیس توسط وزارت نیرو کلید خورده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید