Performancing Metrics

تمدید معافیت یک شرکت چینی از مجازات نقض تحریم‌های ایران | اتاق خبر
کد خبر: 355253
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 20:07
دولت آمریکا معافیت شرکت ZTE چین از محدودیتهای صادراتی که در ماه مارس به دلیل نقض تحریمها علیه ایران برای این سازنده تلفن هوشمند وضع شده بود را تا ۳۰ اوت (۹ شهریور) تمدید کرد.

اتاق خبر: مجوز تمدید شده وزارت بازرگانی آمریکا به ZTE اجازه می‌دهد به صادرات تجهیزاتی که فناوری آمریکایی در آنها بکار رفته است ادامه دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا در ماه مارس اعلام کرده بود نخستین مهلت داده شده به ZTE در صورت همکاری این شرکت با دولت تمدید خواهد شد.

کارشناسان اظهار کرده بود محدودیتهای صادراتی آمریکا برای ZTE یکی از سخت‌ترین محدودیتهایی است که تاکنون وضع شده است و باعث مختل شدن زنجیره تامین جهانی این شرکت می‌شود.

تحت این محدودیتها، شرکتهای آمریکایی حق صادرات هیچ فناوری، نرم افزار یا تجهیزاتی مانند تراشه‌ها و پردازنده‌های تولید آمریکا را به ZTE ندارند. این تصمیم فروش نرم افزارهای اداری معمولی مانند ویندوز مایکروسافت یا حتی فراهم کردن به‌روزرسانی برای ZTE را برای شرکتهای نرم افزاری آمریکایی ممنوع می‌کند.

اما پس از اینکه این محدودیتها وضع شد، وزارت بازرگانی آمریکا یک معافیت سه ماهه به ZTE داد که مهلتش در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) به پایان می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، ژائو شیان مینگ، رییس هیات مدیره ZTE در بیانیه ای اعلام کرد تمدید این معافیت نشان می‌دهد که این شرکت عمل به مقررات را بهبود بخشیده و در تحقیقات دولت آمریکا همکاری می‌کند. این معافیت به ZTE امکان می‌دهد روابطش با صدها شرکت آمریکایی را حفظ کرده و به سرمایه گذاری در آمریکا ادامه دهد.

وزارت بازرگانی آمریکا پس از گزارشهایی که سال ۲۰۱۲ از سوی رویترز منتشر شده و به امضای قرارداد چند میلیون دلاری این شرکت برای صادرات سخت افزار و نرم افزار ساخت آمریکا به شرکت مخابرات ایران اشاره داشت، این شرکت چینی را در خصوص نقض احتمالی تحریمها تحت تحقیقات قرار داد.

شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی از جمله مایکروسافت، اینتل، آی‌بی‌ام و هانی‌ول اینترنشنال شرکای استراتژیک کلیدی ZTE هستند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید