Performancing Metrics

سالانه 15 میلیون پرونده قضائی بررسی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 355282
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 21:27
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه گفت: سالانه 15 میلیون پرونده قضائی در محاکم قضائی رسیدگی می شود و امنیت کشور مرهون تلاش و زحمات قضات شجاع کشور است.

به گزارش اتاق خبر، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در همایش سراسری قوه قضائیه افزود: از مجموع این پرونده ها در سال بیش از 11 میلیون پرونده در محاکم دادگستری و سه میلیون و 300 پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود و بار زحمات این پرونده ها به دوش قضات، کارشناسان قضائیه و مدیران ستادی قوه قضائیه است.
رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی نسبت به زحمات بی شائبه کارکنان و قضات دستگاه قضا بی توجهی می شود و ما باید با این هجمه گسترده ای، خدمات آنان را قدر بدانیم.
آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود:حجم گسترده خدماتی که در دستگاه قضایی انجام می شود گاهی کثرت خدمات موجب می شود ما این خدمات عظیم را نبینیم .
وی از کارکنان قوه قضاییه و قضات که در طول ایام سال در تلاش هستند و بار سنگین خدمات را بدوش می کشند تقدیر کرد وگفت: در طول سال قریب به 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود و بار زحمات رسیدگی به این پرونده بر دوش کارکنان قضایی و طبیعتا مدیران ستادی نیز در تمام امور دخیل هستند.
آملی لاریجانی ادامه داد: این علاوه بر خدماتی است که سازمان های تابعه مانند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، سازمان بازرسی کل کشور ،پزشکی قانونی، سازمان زندان ها و سازمان قضائی نیروهای مسلح به نوع خود خدمات بسیار متنوع وحجیمی ارایه می دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه نقش پر رنگ دستگاه قضایی در تامین امنیت مشخص است، گفت:در سخنان رئیس جمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد که در بخش امنیت کشور قوه قضائیه نقش بسزایی دارد و اگر قضات ما نقشان در این زمینه مشهود نبود کجا این امنیت متصور می شد.
رئیس دستگاه قضا گفت: در مبارزه با سارقان، متجاوزان به نوامیس مردم و مفسدان اقتصادی قضات ما در میدان هستند و ما باید این را قدر بدانیم.
آیت الله لاریجانی با اشاره به این که قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی کارنامه روشنی داشته است، گفت:بر حل پاره ای از معضلات بانکی، دستگاه قضا تدبیر به خرج داده و برخی از این مشکلات اگر بنا بود بدون تدبیر قوه قضائیه باشد اکنون به یک معضل اجتماعی تبدیل می شد، وی در این زمینه به موضوع موسسات ثامن و پدیده شاندیز اشاره کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت:در بحث اطمینان بخشی در بخش اقتصاد که رئیس جمهوری بر آن تاکید کردند و من در جلسه مسئولان عالی قضائی نیز بر آن تاکید دارم این است که نقش قوه قضائیه یک سو نیست و علاوه برخورد با مفاسد اقتصادی باید اطمینان بخشی به سرمایه گذاران نیز داشته باشیم.
آملی لاریجانی ادامه داد:باید قوه قضائیه چتر حمایتی برای سرمایه گذاران باشد و در سایه حمایت دستگاه قضا فعالیت اقتصادی در کشور رونق گیرد.
همایش سراسری هفته قوه قضائیه امروز با حضور سران سه قوا و جمعی از مسئولان عالی قضائی امروز سه شنبه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش سخنرانی کردند.
آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران، معاونان قوه قضائیه، روسای دادگستری ها و سازمان های مرتبط قوه قضائیه از جمله شرکت کنندگان همایش یاد شده به شمار می آیند.
این همایش یک روزه است و هر سال به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار می شود.
یکم تا هفتم تیر ماه هر سال را هفته قوه قضائیه نام گذاری کرده اند اما امسال این هفته تا نهم تیرماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید