Performancing Metrics

54 درصد استرالیایی ها خواستار اعدام تروریست ها هستند | اتاق خبر
کد خبر: 355602
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 17:26
نتایج نظرسنجی ها در استرالیا نشان می دهد بخش عمده ای از رای دهندگان این کشور که روز شنبه آینده در انتخابات فدرال شرکت می کنند خواهان اقدامات بیشتر دولت به منظور مقابله با گرایش نوجوانان به سمت افراط گرایی هستند و 54 درصد از مجازات اعدام در مورد جرائم ترو

اتاق خبر - نتایج جدیدترین نظرسنجی 'اس.بی. اس' که روز چهارشنبه در تارنمای این شبکه قرار گرفت، نشان می دهد بیش از نیمی از رای دهندگان استرالیایی شرکت کننده در این نظر سنجی حتی از 'مجازات اعدام' برای جرائم تروریستی استقبال می کنند.
یکی از مباحث داغ کارزار تبلیغاتی انتخابات فدرال استرالیا مربوط به امنیت ملی است و نتایج نظرسنجی گویای این امر است که رای دهندگان انتظار دارند دولت باید برای مبارزه با تروریسم فعالیت هایی انجام دهد.
'ادوارد هوگان' یک رای دهنده جوان از ایالت کوئینزلند در پاسخ به پرسش انتظارش از دولت برای مبارزه با تروریسم، گفت: من فکر می کنم بهترین راه حل برای استرالیایی ها در این مقطع، ارائه نوعی شناخت از مذاهب و سپس تمرکز بر امور ضد افراط گرایی است و برای آغاز باید آن را از جوانان شروع کرد. باید اطمینان حاصل کرد مهاجران استرالیا احساس می کنند که مورد پذیرش قرار می گیرند و فرد این توانایی را دارد تا با جامعه استرالیا بیامیزد.
نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که 84 درصد از رای دهندگان چنین حسی دارند.
همچنین 83 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عنوان کردند دشوارتر کردن خرید اسلحه در استرالیا یکی از عوامل مهم برای مبارزه با تروریسم است و 54 درصد از رای دهندگانی که در این نظرسنجی شرکت کردند معرفی 'مجازات اعدام' را برای جرائم تروریستی ایده خوبی توصیف کردند.
اس.بی.اس همچنین پرسش هایی را در خصوص حمایت یا حمایت نکردن رای دهندگان از ایده ارائه اختیارات و قدرت بیشتر به پلیس برای بازداشت افرادی که به صورتی مشکوک رفتار می کنند، مطرح کرد.
نزدیک به 70 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که از این ایده حمایت می کنند، اما برخی از شرکت کنندگان نگرانند با دادن قدرت و اختیارات بیشتر به پلیس، آزادی های مدنی در معرض خطر قرار گیرد.
براساس آخرین نظرسنجی‌ها 42 درصد از رای دهندگان در انتخابات فدرال از حزب لیبرال دمکرات حاکم حمایت می‌ کنند، 35 درصد پشتیبان حزب مخالف کارگر، 11 درصد حامی سبزهای مخالف و 12 درصد را رای احزاب کوچک و یا مستقل تشکیل می‌دهد.
انتخابات روز شنبه فدرال استرالیا مهمترین رویداد رای گیری در این کشور است که منجر به تشکیل پارلمان و کابینه دولت و انتخاب نخست وزیر می‌ ‌شود.
انتخابات فدرال استرالیا به طور معمول هر سه سال یکبار برگزار و هدف از برگزاری آن تعیین چهار فرد و گروه تصمیم ساز و اجرایی مهم کشور شامل 76 عضو مجلس سنا، 150 عضو مجلس نمایندگان و پس از آن تعیین نخست وزیر و تشکیل کابینه دولت است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید