Performancing Metrics

تدوین مقررات ملی ساختمان در حوزه مسکن روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 355624
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 18:27
مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با اشاره به تدوین مقررات ملی ساختمان در حوزه مسکن روستایی، گفت: باید استاندارد و کدهای مختلف برای مصالح ساختمانی بومی تعریف شود.

اتاق خبر: امیرحسین گرکانی با اشاره به اقداماتی که در روستاها در حال انجام است، گفت: یکی از موضوعات مورد توجه ما مقرراتی است که در حوزه روستاها وجود دارد و باید دوباره مورد بازبینی یا تدوین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از این مباحث را مقررات حوزه ساخت عنوان کرد و افزود: در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان توانستیم این موضوع را به نتیجه برسانیم و قرار شده که برای ساخت ساختمان‌های روستایی مقررات ملی تدوین شود.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی با اعلام اینکه موضوع تدوین مقررات در ساخت و سازهای روستایی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: در روستاها از مصالح ساختمانی بومی یا خشت و چوب استفاده می‌شود اما ما کدها و استانداردهای مختلف برای این مصالح نداریم.

گرکانی با بیان اینکه در سایر کشورها کدهای مختلفی برای مصالح ساختمانی روستایی دارند، گفت: امیدوارم با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم مانند خیلی از کشورها که حتی برای ساختمان‌های حصیری خودشان هم کد تعریف کرده اند.

مدیر دفتر مطالعات تحقیقات مسکن روستایی ادامه داد: امیدواریم که در حوزه مصالح بومی و دانش بومی این کدها را تعریف کنیم و این نیاز مرتفع شود تا ساختمان‌های روستایی مطابق با استانداردهای مشخص ساخته شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید