Performancing Metrics

درآمد صادرات نفت ایران نصف شد | اتاق خبر
کد خبر: 355630
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 18:45
اوپک با انتشار گزارشی با اشاره به نصف شدن درآمدهای نفتی ایران، گفت: درحالی سال ۲۰۱۴ میلادی درآمد نفت ایران حدود ۵۳ میلیارد دلار بود که پارسال تنها ۲۷ میلیارد دلار نفت فروخته است.

اتاق خبر: بولتن آماری سالانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سال ٢٠١٦ میلادی نشان داد درآمدهای ایران از صادرات نفت خام در سال ٢٠١٥ میلادی به ٢٧ میلیارد و ٣٠٨ میلیون دلار رسیده است.

براساس آمار اعلام شده در بولتن یاد شده، درآمدهای صادرات نفت ایران در سال ٢٠١٤ میلادی، ٥٣ میلیارد و ٦٥٢ میلیون دلار بود که حدود ٢ برابر درآمدهای سال ٢٠١٥ میلادی است.

این بولتن همچنین نشان می دهد که مجموع ارزش صادرات ایران در سال گذشته میلادی ٧٧ میلیارد و ٩٧٤ میلیون دلار بوده است و به این ترتیب، سهم درآمدهای نفتی از این رقم، به ٣٥ درصد می‌رسد. این درحالی است که در سال ٢٠١١ میلادی، درآمدهای ایران از صادرات نفت به ١١٤ میلیارد و ٧٥١ میلیون دلار می رسید.

 قیمت نفت خام‌های سبک و سنگین صادراتی ایران هم متاثر از سایر شاخص‌های معتبر جهانی در معاملات منتهی به ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی با کاهشی بیش از ۲ دلار به ازای هر بشکه همراه شد.

بهای هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ثبت کاهش ۲ دلار و ۶ سنتی در محدوده ۴۵ دلار و ۵۲ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی با کاهش ۲ دلاری در محدوده ۴۳ دلار و ۵۴ سنت در بازار معامله شده است.

با ثبت این کاهش قیمت، در مجموع از ابتدای سال‌جاری میلادی متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران ۳۵ دلار و ۹۹ سنت و بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی کشور در محدوده ۳۳ دلار و ۵۹ سنت به فروش رسیده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید