Performancing Metrics

کمپینی به نام افشای فیش حقوقی | اتاق خبر
کد خبر: 355789
تاریخ انتشار: 9 تیر 1395 - 16:24
احسان احمدی

اتاق خبر: افشای فیش های حقوقی نامتعارف طی روزهای اخیر به موضوع روز رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبدل شد و افکار عمومی با مشاهده معادل ریالی حقوق برخی مدیران به ناعدالتی در اینگونه پرداخت ها انتقاد جدی کردند. در شرایطی که اقتصاد ایران با رکود دست و پنجه نرم می کند و سبد معیشت مردم تعریف چندانی ندارد؛ مشاهده حقوق های نجومی و دزدی از بیت المال تاثیر بسیار منفی در اذهان عمومی گذاشت. به طور حتم این جنس از مدیران باید شرمسار دستان خالی مردم باشند و به جای شعار دادن محور کار خود را شفافیت اقتصادی قرار دهند.

در این زمینه برخی مسئولان هم پای مردم در صحنه اعتراضات حاضر شدند و تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کردند. جالب است که در این بین برخی مدیران هم عنوان کردند میزان حقوق یک مسئله کاملا شخصی است. به این دسته از مدیران به ظاهر دلسوز باید گوشزد کرد که هر مجموعه ای که هزینه های آن از بیت المال تامین می شود باید شفاف سازی کند و اگر کارکنان آن سازمان تمایلی به افشای حقوق خود ندارند به بخش خصوصی بپیوندند!

اینکه چگونه این حقوق های نجومی شکل گرفت هیچ؛اینکه برخی افشای حقوق مدیران را به اصولگرایان مخالف دولت نسبت می دهند هیچ؛ اینکه گفته می شود در این زمینه دولت در قانون اصلاح مدیریت خدمات کشوری کوتاهی کرده هیچ؛ در این شرایط میطلبد مدیرانی که خود را خدمتگزار نظام می دانند به کمپین رونمایی از فیش حقوقی اضافه شوند و حالاکه صحبت از دوستی دولت و ملت شده بیایند و با مردم شفاف باشند. مسئولان می بایست شفافیت را ابتدا از بدنه مجموعه خود شروع کنند و از قوای سه گانه گرفته تا مدیران پایین دستی پاسخگویی مالی را در برنامه های خود جای دهند. چراکه نهادینه کردن این رویه یعنی قرار گرفتن در مسیر دموکراسی و احترام به آحاد مردم. فراموش نکنیم تخلفات دیگری در این حوزه قابل پیگری است که می توان از آن پرده برداری کرد و هرچه زودتر جلوی هجوم به ارزش های مردم را گرفت. 

*روزنامه نگار

نظرات
ابراهیم
| |
2016-06-29 18:22:45
اگه حقوقشون رو اعلام کنن که خیلی خوبه. لطفا اگر مدیرای متخلف رو بر کنار کردن جای دیگه بهشون پست ندن
ADS
ADS
پربازدید