Performancing Metrics

فرانسه می گوید روسیه مذاکره با ناتو را به طور مشروط پذیرفته است | اتاق خبر
کد خبر: 355868
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 12:12
رویترز:
وزیر امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد: روسیه موافقت کرده است پس از اجلاس ماه آینده سران در ورشو با پیمان اتلانتیک شمالی ناتو مذاکره کند.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری رویترز، اعلام این خبر از سوی 'ژان مارک آیرو' وزیر خارجه فرانسه در حالی صورت گرفت که دو طرف سعی دارند تنش های نظامی خود را که پس از بحران اوکراین تشدید شده است، از بین ببرند.
ناتو نخستین نشست رسمی خود را با نماینده روسیه در این پیمان در ماه آوریل پس از حدود دو سال انجام داد ولی این مذاکرات تاثیر چندانی در کاهش تنش های ناشی از بحران اوکراین نداشت.
فرانسه و دیگر اعضای ناتو خواستار نشست دیگری در تلاش برای کمک به بازسازی اعتماد بین دو طرف همزمان با تدارک ناتو برای اجلاس ماه آینده سران در ورشو است.
آیرو پس از ملاقات با سرگئی لاوروف همتای خود در پاریس گفت: روسیه موافقت خود را اعلام کرده ولی مایل است که این ملاقات پس از اجلاس ورشو صورت گیرد تا بتوان تصمیمات گرفته شده را بررسی کرد.
متحدان ناتو قرار است در روزهای هشتم و نهم ژوئیه در مورد بهترین راه برخورد با روسیه پس از الحاق کریمه از اوکراین در سال 2014 تصمیم بگیرند.
آمریکا، انگلیس، آلمان گفته اند که نیروهای بیشتری در لهستان مستقر خواهند کرد و جمهوری های بالتیک حامل پیامی برای مسکو هستند.
آیرو اظهارکرد: فرانسه خواستار نشان داده شدن همبستگی و وحدت اعضا در اجلاس سران و در عین حال شفاف سازی در مورد روسیه از طریق گفت و گو است.
وی اضافه کرد: 'ما نمی خواهیم اجلاس ورشو اجلاسی درگیرانه باشد.'

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید