Performancing Metrics

راه های نرفته زیادی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 355900
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 14:25
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت در ارتقای شاخص‌های سلامت موفق عمل کرده است، گفت: البته همچنان در گسترش خدمات مراقبتی و پزشکی گام‌های موثری برداشته نشده است.

به گزارش اتاق خبر،حیدرعلی عابدی با بیان اینکه یکی از بندهای سیاست‌های حوزه سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به موضوع پیشگیری بر درمان اشاره دارد، افزود: در پیشگیری از بیماری‌های واگیردار واکسیناسیون جزو اقدامات اولیه‌ای است که وزارت بهداشت در ستور کار قرار داد تا افراد به بیماری مبتلا نشوند.

در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار اقدامات خوبی به ویژه در دولت یازدهم صورت گرفته اما واقعیت آن است که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار راه های نرفته زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار اقدامات خوبی به ویژه در دولت یازدهم صورت گرفته اما واقعیت آن است که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار راه های نرفته زیادی وجود دارد.

عابدی تصریح کرد: در مورد پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار اقدامات در حد روزمره انجام شده و برای پیشگیری در این بخش فعالیت جدی صورت نگرفته است؛ بدون شک انجام اقداماتی در زمینه ارتقای سطح سلامتی به منظور اصلاح سبک زندگی موضوعی است که اگر به آن توجه شود شاهد کاهش ابتلای افراد به بیماری های خاموش مانند دیابت یا فشار خون هستیم.

عابدی تاکید کرد: باید خدمات را در سطح جامعه گسترش دهیم تا افرادی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند بتوانند بیماری خود را کنترل کرده و کمتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.وی یادآور شد: اگر از ابتدا به ارتقای سطح سلامتی توجه کنیم و فرزندان را به خطرات ناشی از این بیماری ها آگاه کنیم به طور حتم در بزرگسالی شاهد کاهش ابتلای افراد به این بیماری ها خواهیم بود به همین سبب می توانیم از بسیاری از هزینه های درمان جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه نیز از دیگر موارد مطروحه در سیاست های حوزه سلامت است، افزود: وضعیت کشور در زمینه ارتقای شاخص های سلامت در منطقه مطلوب است که البته نقص هایی نیز در این راستا وجود دارد.

عابدی تصریح کرد: منظور از شاخص های سلامت، مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر یکسال و مرگ و میر زنان باردار است که در این موضوعات شاخص های خوبی در منطقه داریم.

وی تاکید کرد: بهبود شاخص سبک زندگی، گسترش خدمات مراقبتی و پزشکی در سطح جامعه، کاهش بار مسئولیت بیمارستان‌ها با ارایه خدمات در سطح جامعه از جمله شاخص های سلامت است که هنوز برای ارتقای آن گام‌های اثربخشی بر نداشتیم.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس دهم، گفت: به نظر می رسد وزارت بهداشت باید تلاش‌های گسترده ای در زمینه ارتقای شاخص های سلامت بردارد زیرا در بلند مدت می تواند به کاهش هزینه های سلامت و کنترل بیماری ها کمک کند.

منبع خبرپرداز

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید