Performancing Metrics

ترکیه، رفتار سیاسی خود در حمایت از داعش را اصلاح کند | اتاق خبر
کد خبر: 355935
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 17:10
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ترکیه رفتار سیاسی خود در حمایت از گروهک داعش را اصلاح کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا محمدابراهیم رضایی با اشاره به حمله اخیر مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شد، اظهار کرد: کشور ترکیه متاسفانه طی سال‌های گذشته مهمترین حامی و پشتیبان داعش بود و سیاست‌های خود را با  آمریکا و اسرائیل هم‌جهت کرد.

فرودگاه آتاتورک

 

وی با بیان این‌که «با بروز چنین رفتار سیاسی پیش‌بینی می‌شد که یک روز چنین آتشی دامن ترک‌ها را خواهد گرفت، از این رو به دولت ترکیه توصیه می‌شد که دست از حمایت از تروریسم بردارد، اما آن‌ها نصیحت‌پذیر نبودند.» ابراز عقیده کرد: ترکیه‌ای‌ها برای این‌که سوریه را از پای در بیاورند دست به تقویت و حمایت از داعش زدند و مهم‌ترین پایگاه داعش را در کشور خود قرار دادند به طوری که داعشی‌ها سلاح، تجهیزات و امکانات خود را در ترکیه فراهم می‌کردند و این کشور ترکیه بود که در درون سوریه و در محور حلب این گروهک تروریستی را پشتیبانی می‌کرد.

وی حمله انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول را از جمله آسیب‌هایی دانست که ناشی از یک حرکت تروریستی بوده ادامه داد: این آتشی است که این کشور شعله‌ور کرد و امروز شعله‌های آن ترکیه را نیز در برگرفت. ترکیه باید سیاست خود را اصلاح کرده و دست از حمایت از داعش بردارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر مجامع بین‌المللی نیز واضح و روشن است آتشی که با حمایت برخی کشورها در حمایت از آتش برافروخته شده روزی دامن بسیاری از کشورهای دیگر را نیز خواهد گرفت و اگر درخصوص قطع حمایت از داعش دیر تصمیم بگیرند، امنیت آن‌ها سلب خواهد شد. عقل و منطق حکم می‌کند همه دست‌به‌دست هم دهند و با داعش مبارزه کنند تا شاهد بروز چنین حرکات تروریستی نظیر حادثه فرودگاه آتاتورک نباشیم.

وی با تاکید بر این‌که «کشور عربستان کانون تولید داعش است»، تصریح کرد: بر مجامع بین‌المللی فرض است که برای این‌که «جامعه بشری در امنیت بیشتری به سر ببرد، نسبت به کشورهای حامی داعش نیز اعلام موضع کرده و از آنان بخواهند دست از حمایت این گروهک‌ها بردارند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید