Performancing Metrics

تقسیمات جنوب شرق تهران نیازمندبازنگری | اتاق خبر
کد خبر: 355973
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 19:48
با گذشت چندین سال از جدا شدن قرچک و پیشوا از ورامین، همچنان در حوزه تقسیمات کشوری مشکلات باقی است و مطالبات مردم برای اصلاح وضع موجود به نتیجه نرسیده است.

اتاق خبر:گروه استان ها-سید محمدحسن محمودی: طی سال‌های نه‌چندان دور، شهرستان ورامین به‌صورت یکپارچه به‌عنوان یکی از پهناورترین شهرستان‌های استان تهران محسوب می‌شد.

در دولت گذشته و با تصمیم مسئولان وقت، قرچک و پیشوا که به‌عنوان بخش‌های شهرستان ورامین محسوب می‌شدند، باهدف گسترش خدمت‌رسانی به مردم، به شهرستان ارتقا پیدا کردند.

با جدا شدن قرچک و پیشوا از ورامین، مشکلات سرزمینی گریبان این سه شهرستان را گرفت و در حوزه تقسیمات کشوری مشکلات متعددی پیش آمد.

تقسیمات کشوری در جنوب شرق استان تهران مشکل دارد

امروز علیرغم گذشت چندین سال از جدا شدن قرچک و پیشوا از ورامین، همچنان در حوزه تقسیمات کشوری مشکلات باقی است و مطالبات و درخواست‌های مردم این مناطق برای اصلاح وضع موجود نیز به نتیجه نرسیده است.

قرار گرفتن برخی روستاهای نزدیک ورامین در حوزه پیشوا و برخی روستاهای نزدیک پیشوا در حوزه ورامین، عدم ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین، عدم ارتقای جلیل‌آباد پیشوا و محمدآباد قرچک و محدودیت‌های سرزمینی قرچک بخشی از مشکلات موجود در حوزه تقسیمات کشوری در جنوب شرق استان تهران بوده که نیازمند بازنگری مسئولان است.

تقسیمات کشوری جنوب شرق استان تهران بازنگری شود

اگرچه برخی اصلاحات در تقسیمات کشوری شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک، مراحل قانونی خود را گذرانده و مطالعات آن نیز انجام‌شده اما هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است.

فاطمه امینی یکی از ساکنان جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به‌ضرورت بازنگری در حوزه سرزمینی شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک اظهار داشت: برخی تقسیمات کشوری در حوزه جنوب شرق استان تهران نیازمند بازنگری است.

وی افزود: پس از جدا شدن پیشوا و قرچک از ورامین، تقسیمات کشوری به شکل صحیحی انجام نشد و همین امر مشکلات متعددی را برای مردم منطقه و مسئولان به وجود آورد.

امینی با تأکید بر این نکته که باید مسئولان دولت یازدهم در این زمینه ورود کنند، ادامه داد: مردم جنوب شرق استان تهران از مسئولان دولت یازدهم انتظار دارند تا در یک سال باقی‌مانده از عمر این دولت، قدم مؤثری را برای اصلاح وضع موجود بردارند.

وی بیان داشت: برخی از اصلاحات موجود در حوزه تقسیمات کشوری به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران تبدیل‌شده و باید در این زمینه فکری کرد.

وی، اصلاح تقسیمات کشوری را موجب شتاب بخشیدن به رشد و توسعه شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک عنوان کرد و متذکر شد: قطعاً اصلاح تقسیمات کشوری در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک می‌تواند روند توسعه این شهرستان‌ها را شتاب بخشد.

منبع:تسنیم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید