Performancing Metrics

بازدید وزیر خارجه ترکمنستان از ۳ ولایت شمال افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 355996
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 20:59
وزیر امور خارجه ترکمنستان در سفر به افغانستان از سه ولایت «فاریاب»، «جوزجان» و «بلخ» بازدید و درباره چگونگی توسعه و گسترش همکاری‌ های دوجانبه با مقامات افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از خبرگزاری «آسیا، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات بلند پایه دولتی به منظور بررسی گسترش پروژه‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و منطقه‌ای، حمل و نقل و ترانزیت کالا از ۳ ولایت شمالی افغانستان بازدید کرد.

مرداف در ولایت فاریاب با «سید انور سادات» والی این ولایت و «شاکر کارگر» نماینده رئیس جمهور افغانستان در امور کشور‌های مشترک منافع برای آغاز کار احداث خط آهن «ترکمنستان -افغانستان– تاجیکستان» و عبور آن از شمال و همچنین پروژه خط لوله گاز «تاپی» و تمدید خط انتقال برق گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان پس از ولایت فاریاب به ولایت «جوزجان» رفت و با والی این ولایت در مورد امنیت مسیرهای پروژه های یاد شده و نیز همکاری مسئولان محلی در این پروژه گفتگو کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان پس از جوزجان به بلخ سفر کرد و با «عطا محمدنور» سرپرست ولایت بلخ دیدار و گفتگو کرد.

سفر دوره‌ای وزیر خارجه ترکمنستان به ۳ ولایت شمال افغانستان در حالی است که روسای جمهور ترکمنستان و افغانستان در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در تاشکند ازبکستان با یکدیگر دیدار و بر عزم جدی ۲ کشور جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر تعاملات سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل‌ و نقل تاکید کردند.

94105

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید