Performancing Metrics

۴۵۲ میلیارد ریال از وجه گندم کشاورزان مازندران پرداخت شد | اتاق خبر
کد خبر: 356023
تاریخ انتشار: 10 تیر 1395 - 23:22
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: حدود ۴۰ درصد معادل ۴۵۲ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال از وجه گندم تحویلی کشاورزان مازندران به حساب آن‌ها واریز شد.

اتاق خبر:محمد جعفری صبح پنجشنبه در بازدید مدیرکل بازرسی استان از مراکز خرید گندم استان گفت: انتظار می‌رود فاصله زمانی صف انتظار پرداخت در سامانه مذکور در روزهای آتی از سه هفته به دو هفته کاهش یابد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو در ادامه به میزان خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ نیز با اشاره به مشکلات فصل خرید گندم سال جاری اظهار داشت: بارندگی‌های مستمر فاصله زمانی ۲۰ الی ۲۵ خردادماه سال جاری که مصادف با مرحله نهایی رشد فیزیولوژیکی گندم و زمان برداشت آن بود موجب شد بخشی از گندم‌های مزارع دچار عارضه جوانه‌زدگی شود.

جعفری تصریح کرد: به‌طوری‌که یک بارندگی مداوم و بعدازآن یک دمای ۳۵ درجه موجب شد تا حجم جوانه‌زدگی گندم بالا برود.

وی همچنین افزود: با هماهنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران و با یک تصمیم به‌موقع با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرمانداران شهرستان‌های مذکور و دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به راه‌اندازی چهار مرکز در اسرم، نکا، آکند ساری و سیمرغ برای جمع‌آوری گندم‌های دچار عارضه جوانه‌زده اقدام و تاکنون سه هزار تن گندم جوانه‌زده تحویل چهار مرکز دایر شده شد.

وی تصریح کرد: هرچند ازنظر استاندارد گندم درجه‌دو تا چهار درصد جوانه‌زدگی موردپذیرش است اما وجود آفت‌های قارچی ازجمله فوزاریوم نگرانی‌هایی را به همراه خواهد داشت.

منبع:تسنیم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید