Performancing Metrics

صادرکنندگان برتر کشاورزی استان قزوین را حمایت می کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 356038
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 00:41
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: در صورت افزایش صادرات مرغ و تخم مرغ در استان با تامین منابع اعتباری و مشوق های صادراتی، از تولیدکنندگان این بخش حمایت جدی خواهیم کرد.

اتاق خبر: ابوالفضل یاری روز پنجشنبه در جلسه صا رات بخش کشاورزی که در سالن باغستان برگزار شد اظهار داشت: از تولیدکنندگان کشاورزی استان در بخش مرغ و تخم مرغ انتظار داریم حداقل ۵۰ درصد تولیدات خود را به جای انتقال به تهران و سایر استانها به کشورهای دیگر صادر کنند تا بتوانیم این بخش را رونق بخشیم.

وی افزود: هر تولیدکننده ای که در راستای توسعه صادرات گام عملی بردارد مورد حمایت ما قرارمیگیرد و با مشوق های تضمین شده از این افراد پشتیبانی خواهیم کرد تا صادرات غیرنفتی توسعه یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم با تامین بخشی از نقدینگی و سرمایه درگردش زمینه صادرات تولیدات مازاد بر نیاز داخل استان را به کشورهای هدف صادر کنید و از تسهیلات استان برخوردار شوید.

در ادامه محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد استان اظهارداشت: تولیدکنندگان کشاورزی استان برای موفقیت در بازارهای صادراتی باید برنامه بلند مدت داشته باشند تا بتوانند ماندگاری خود در این بازارها را تضمین کنند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: رعایت استانداردهای جهانی برای صدور کالاهای کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است و اگر امکانات صادراتی ما به روز و مدرن نباشد هزینه های ما بسیار بالا رفته و کیفیت کالا نیز کاهش پیدا می کند و سود اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرد.

طاهری اظهارداشت:در حوزه محصولات غذایی داشتن امکانات مدرن مانند خودروهای کانتینری سردخانه دار بسیار ضروری است تا توقف گمرکی در مرزها آسیب رسان نشود.

عظیمی از صادرکنندگان کشمش استان هم خواستار حمایت جدی دولت از کشمش کاران شد و اظهارداشت: امسال در بازار های جهانی با افزایش تولید مواجهیم و در داخل نیز با ۱۰ تا ۲۰ درصد مازاد تولید روبرو هستیم و اگر تدبیری برای صادرات نشود مانند سالهای گذشته با بحران فروش کشمش مواجه می شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار تن بازار کشمش در روسیه وجود دارد که که می توانیم حداقل ۲۰ هزار تن آن را به استان اختصاص دهیم که این کار مستلزم هماهنگی تولیدکنندگان و حمایت استان است.

عظیمی یادآورشد: در صنایع بسته بندی نیز باید کیفیت کار ارتقاء یابد تا مشتری پسند باشد و در اعزام هیئت به کشورهای خارجی بهتر است از شرکت های موفق دعوت شود تا حضور یابند و در میزبانی از هیئت ها نیز به جای واسطه ها واحدهای قوی دعوت شوند تا بتوانیم به نتایج اجرایی و عملی برسیم.

طلای کبود ارز آور است

این تولیدکننده کشاورزی تصریح کرد: کشمش به عنوان طلای کبود قادر است ارز آوری بسیار خوبی برای استان و کشور داشته باشد اما تحقق این کار نیازمند عزمی جدی و اراده ای قوی است تا ضمن حل مشکلات و رفع موانع با استفاده از حداکثر ظرفیت ها برای صادرات گام برداریم.

در ادامه حجت کریمی مشاور اقتصادی شرکت تعاونی فارغ التحصیلان شهدانه قزوین گفت: کشمش تاکستان با داشتن کیفیت بسیار بالا قادر است از محصولات ترکیه پیشی بگیرد و بازار خوبی را به خود اختصاص دهد.

کریمی گفت: آمادگی داریم کنسرسیوم کشمش را در استان راه اندازی کنیم تا بتوانیم صادرات این محصول را با ظرفیت بیشتر و نگاه کارشناسی پیگیری کنیم و اگر در این زمینه درست عمل کنیم قادر خواهیم بود کشمش را مانند پسته به یک محصول ارزآور تبدیل کنیم.

در کشمش کار سیاسی جواب نمی دهد

وی تصریح کرد: میز کشمش اگر بخواهد وارد مسائل سیاسی شود جواب نمی دهد و ما باید در این بخش فقط کار صادرات را در اولویت قرار دهم و بدور از سیاسی کاری به فکر توسعه صادرات و حضور موفق در بازارهای اروپایی بویژه روسیه باشیم.

منبع:مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید