Performancing Metrics

سفیران 18 کشور تداوم مذاکراه طرف های یمنی را خواستار شدند | اتاق خبر
کد خبر: 356113
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 12:59
سفرای 18 کشور در یمن با صدور بیانیه ای خواستار تداوم کار طرف های مذاکره کننده با فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی سریع به راه حل درگیری های یمن شدند.

به گزارش اتاق خبر، سُفرای مذکور به دنبال تعلیق مذاکره طرف های یمنی در این بیانیه تاکید کردند که به حمایت خود از تلاش های سازمان ملل برای حل درگیری و تحقق صلح پایدار در یمن ادامه می دهند.
این بیانیه که توسط سفاره آمریکا در یمن در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد از دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای رهبری این عملیات با هدف پایان دادن به درگیری ها و از دولت کویت برای میزبانی این مذاکره تقدیر کرده است.
سفیران 18 کشور مذکور در کویت شامل 5 کشور عضو شورای امنیت و شش کشور حاشیه خلیج فارس و نیز آلمان، ژاپن، هلند، ترکیه و مصر به علاوه روسای هیات های اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به یمن می باشند.
عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین پارسال (1394) حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید