Performancing Metrics

ولد شیخ احمد: مذاکرات صلح یمن در آستانه مرحله جدیدی است | اتاق خبر
کد خبر: 356150
تاریخ انتشار: 11 تیر 1395 - 18:42
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که مذاکرات صلح یمن دو هفته دیگر وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، اسماعیل ولد شیخ احمد،‌ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با تاکید بر اینکه مذاکرات صلح یمن هفته دیگر وارد مرحله جدیدی می‌شود، گفت:‌ قواعد اصلی که در مرحله آتی مذاکرات یمن رعایت خواهند شد پس از مذاکرات گسترده با طرف‌های شرکت‌کننده تعیین شده‌اند و این اصول از طرح‌های ارائه شده از سوی هر دو هیات و پیشنهادات کمیته‌های ویژه مشتق شده است.

ولد شیخ احمد افزود:‌ اعضای هر دو هیات یمنی ظرف دو هفته آتی با رهبران خود رایزنی‌هایی درباره بازگشتنشان به مذاکرات کویت در تاریخ 15 ژوئیه (25 تیر) و راهکارهای مورد نیاز برای امضای توافقنامه صلحی که بتواند به درگیری‌ها در یمن پایان دهد، خواهند داشت.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن با اشاره به اینکه دو طرف مذاکره‌کننده با انتقال کمیسیون صلح به منطقه الظهران در عربستان موافقت کرده‌اند و جامعه جهانی نیز به شکلی بی‌سابقه از مذاکرات یمن حمایت کرده است، گفت:‌ مرحله آتی مذاکرات به رایزنی هیات‌ها و رهبرانشان اختصاص خواهد داشت و در مرحله آتی تمرکز دو طرف بر اجرای آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشر دوستانه و نیز آزادی اسرا و زندانیان خواهد بود.

ولد شیخ احمد نیز در دو هفته آتی با هدف اعمال فشار برای دستیابی به راه‌حلی جامع در یمن که مبتنی بر راهکارهای بررسی شده و ضامن امنیت و ثبات در این کشور باشد، با رهبران سیاسی یمن و رهبران منطقه دیدارهایی خواهد داشت.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین از ورود هیات مذاکره‌کننده صنعا به شهر مسقط در غیاب رئیس هیات جنبش مردمی انصار الله یمن که گمان می‌رود به عربستان رفته باشد، خبر داد.  

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید