Performancing Metrics

بلندترین سازه متروکه دنیا | اتاق خبر
کد خبر: 356280
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 21:46
امکان ندارد به یکاترینبورگ (Yekaterinburg) روسیه بروید و این برج از دیدتان پنهان بماند. تنها کافیست سرتان را بالا ببرید و بلندترین سازه‌ متروکه‌ جهان را ببینید. سازه‌ای که قرار بود برج مخابراتی باشد.

اتاق خبر: این برج تبدیل به خاص‌ترین و بلندترین مشخصه‌ی آسمان یکاترینبورگ شده‌ است، یادگاری از آنچه می‌توانست باشد.

پروژه‌ای ناتمام

بلندترین برج

هیچوقت از این برج با اهداف مخابراتی استفاده نشد و در واقع پروژه‌ ساخت آن هیچگاه به آخر نرسید.

نوک برج

بلندترین برج

بلندی این سازه چیزی حدود ۲۶ طبقه است. برای بالا رفتن از آن باید به پاهای خود اتکا کنید و پله‌های زیادی را پشت سر بگذارید. درواقع، هرگز آسانسوری برای ساختمان نصب نشد. 

ساختن یک رویا

بلندترین برج

ساخت‌وساز این برج مخابراتی در سال ۱۹۸۱ آغاز شد، زمانی که اتحادیه جماهیر شوروی برسرکاربود. ساخت این سازه، تا پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحادیه‌ی شوروی در سال ۱۹۹۱ ادامه داشت.

برج کج

بلندترین برج

به نظرتان برج یکاترینبورگ کج می‌آید؟ اشتباه نمی‌کنید. در حین ساخت‌وساز برج، اشتباهاتی جزئی سبب اندکی انحراف در آن شد. اما از نظر ساختاری برج درست است و خطری ندارد، البته فعلاً.

این یا آن؟

بلندترین برج

مردم شهر این برج را به دو اسم می‌شناسند: برج سرگرمی و برج خودکشی؛ به خاطر دو دسته‌ی مختلف از گردشگرانی که به دیدن این برج می‌آیند. بسیاری از کسانی که برای تجربه‌ پرش از نوک برج به این شهر می‌آیند دو دسته‌اند: دسته‌ اول طالب هیجان‌اند و دسته‌ی دوم هدفی نادرست و شوم دارند.

تعطیلی در فصل گردشگری

بلندترین برج

برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار که ممکن بود به خاطر دسته‌ دوم رخ بدهد، در سال ۲۰۰۰ این برج تعطیل شد.

یکی دیگر از رویاهای به حقیقت ناپیوسته

بلندترین برج

با هجوم سرمایه‌گذاران خارجی به یکاترینبورگ تا چندین سال از این برج برای اهداف تفریحی و سرگرم‌کننده استفاده می‌شد. اما به‌دنبال رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸،  کار این سازه‌ی عظیم هم پایان یافت.

سرنوشتی نو

بلندترین برج

امروزه، سرنوشت این برج نامعلوم است. اما مردم شهر از وجود آن به عنوان نمادی از شهرشان خرسندند. اکنون از برج به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری استفاده می‌شود. برجی که به شهر یکاترینبورگ تاریخی نو بخشیده‌ است.

پیش از این یکاترینبورگ به عنوان محلی که در آن نیکولاس دوم، تزار روسیه، اعدام شده شهرت داشت و اکنون شهرت جدیدی یافته.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید