Performancing Metrics

نرخ سود وام‌های کشاورزی ۱۵درصد شد | اتاق خبر
کد خبر: 356415
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 19:09
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران با بیان اینکه نرخ سود وام‌های بخش کشاورزی ۱۵درصد تعیین شده است، گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی کاهش می‌یابد.

اتاق خبر: کاوه زرگران با اشاره به مصوبه سه‌شنبه شب شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ تسهیلات بانکی گفت: با تلاش‌های وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش نرخ سود سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم گرفته شد که نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد و برای سایر بخشها تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین شد که این تفاوت می‌تواند تاثیر مثبتی در شرایط بخش کشاورزی کشور داشته است و با اجرای این مصوبه، سرمایه‌گذاری در صنعت غذا و کشاورزی جانی دوباره می‌گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به نقش مهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت همه جانبه از تولید اقتصادی در بخش کشاورزی و صنایع غذایی باید این اقدام را به فال نیک گرفت و چشم‌انداز روشن‌تری را برای این بخش نوید داد. بر این اساس، بانک کشاورزی نیز به عنوان مجری مصوبه شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور گام بر خواهد داشت .

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی و صنایع غذایی ایران با وجود همه مشکلات پتاسیل آن را داراست تا به عنوان موتور پیشران سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شناخته شود و در صورت ادامه سیاست‌های حمایتی نظیر آنچه در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار مصوب شد، می‌توان امیدوار بود ایران در صادرات محصولات فرآوری شده و صنایع تبدیلی ارزآوری نماید.

زرگران با تاکید بر اینکه با پیگیری و اصرار وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای پول و اعتبار و  حمایت‌های رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد، این مصوبه از تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری، لازم الاجرا است، اضافه کرد: نرخ سود ۱۵ درصدی تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری می‌تواند گامی مهم برای بروز توانایی واقعی در بخش کشاورزی ایران ارزیابی شود.

وی گفت: امیدواریم با تلاش‌ و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و حمایت دیگر ارکان دولت، نرخ ۱۴ درصدی فعلی تسهیلات صندوق توسعه ملی کاهش یابد که بر اساس اطلاعات موجود، وزیر جهاد کشاورزی گام‌های اولیه برای تصحیح این نرخ سود را برداشته است. چرا که وی به خوبی می‌داند در بخش کشاورزی پرداخت چنین بهره‌هایی موضوعیت ندارد و تولیدکنندگان در این بخش نمی‌توانند چنین سودی را بپردازند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران ابراز امیدواری کرد صنایع تبدیلی و غذایی کشور با افزایش حمایت دولت بتواند پتانسیل خود را هر چه بیشتر بالفعل کرده و در راستای تقویت تولید ملی و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید