Performancing Metrics

مبارزه با قاچاق کالا ، در انتظار عزم ملی | اتاق خبر
کد خبر: 356419
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 14:49
ابراهیم جمیلی
ابراهیم جمیلی ،در گفتگوی تلفنی برنامه ی سؤال رادیو گفت و گو مبارزه با قاچاق کالا را نیازمند عزم ملی خواند و دولت ، مجلس و رسانه ها را به جلوگیری از گسترش قاچاق کالا فرا خواند.

اتاق خبر - جمیلی با اشاره به اثرات و پیامدهای قاچاق کالا در کشور تصریح کرد:اثرات قاچاق کالا در کاهش تولید، کاهش مالیات و اشتغال کاملا مشخص است. وی قاچاق کالا را عامل انحراف منابع درآمدی کشور دانست و افزود:آمار و ارقام مختلفی در خصوص قاچاق کالا منتشر میشود بطوریکه رقم قاچاق کالا در کشور از ۱۰ میلیارد دلار شروع شده و تا رقم ۲۵ میلیارد دلار نیز ادامه پیدا کرده است. 

ابراهیم جمیلی معضل قاچاق کالا را طی سالهای گذشته یک روند رو به رشد توصیف و خاطر نشان کرد:باید به معضل قاچاق کالا نگاهی اساسی داشت و مبارزه با آن مستلزم عزم و اراده ای ملی است که دولت ، مجلس و رسانه ها در این راستا باید همکاری کنند. 

جمیلی خاطر نشان کرد:اگر میخواهیم از تولید ملی خود حمایت کنیم باید با معضل قاچاق کالا که معضلی اجتماعی و فرهنگی است و خود مشکلی جدی برای حوزه ی تولید محسوب میشود مبارزه کنیم.

وی در خصوص شکل مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد:ما نباید صرفا به برگزاری سمینار در این خصوص و یا دستگیری چند قاچاق چی دون پایه بسنده کنیم بلکه باید کاری اساسی در نحوه ی فروش و پی گیری کالاهای وارداتی صورت گیرد که بصورت یک فرهنگ برای همه جا افتاده و با مشارکت همه انجام گیرد در غیر اینصورت قطعا در سالهای آینده معضل قاچاق اثرات مخرب خود را با وسعت بیشتری نشان خواهد داد.

همچنین سردار مهدی ابویی در برنامه ی سؤال رادیو گفت و گو قاچاق کالا را یکی از عوامل اصلی افزایش بیکاری در  کشور خواند و افزود:قاچاق کالا بطور کلی در حوزه ی اقتصاد ملی بعنوان یک معضل و  مانع عمل کرده است.

منبع: سایت رادیو گفت و گو

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید