Performancing Metrics

ساختار سازمان شهرداری های ۴۲گانه آذربایجان غربی اصلاح می شود | اتاق خبر
کد خبر: 356520
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 09:47
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: تا پایان شهریورماه اجرای اصلاح ساختار سازمانی شهرداری های ۴۲ گانه استان به اتمام خواهد رسید.

اتاق خبر :سیف الله مطلبی ظهر شنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار جدید تازه شهر سلماس با بیان اینکه ۴۲ شهرداری در استان فعال است افزود: امسال یک هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده استانی و کشوری به شهرداری های استان اختصاص داده شده است.

وی با اعلام این که سال گذشته مجموع بودجه مصوب شهرداری های استان ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: سال گذشته نیز ۹۴۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به تمامی شهرداری های استان پرداخت شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بر اساس بند(ی) تبصره ۶ قانون بودجه، ۸۴ میلیارد ریال هم برای کمک به پروژه های نیمه تمام شهرداری های استان پرداخت شده است.

مطلبی با اشاره به این که تا پایان سال هم ۹ هزار تن قیر رایگان در بین شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر استان توزیع می شود، افزود: در کنار اعتبارات توزیعی بین شهرداری ها، ماشین آلات آتش نشانی و قیر برای شهرداری های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با سهم یک سومی شهرداری ها و دو سومی سهم دولت و برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان سلماس هم در این مراسم گفت: شهردار باید نگاهی جامع و همه جانبه به مسایل شهری داشته باشد و به ساختن شهر سالم، سبز، روان، زیبا، با فرهنگ، ایمن و شهر شاد فکر و اقدام کند و همین مساله نشان می دهد که شهرداران چه وظایف سنگین و حساسی را بر عهده دارند.

مسعود حاجی علیلو افزود:شهرداران باید مساله اقتصاد شهر را به صورت جدی دنبال کنند و برای تقویت و افزایش آن برنامه داشته باشند چرا که هر چه اقتصاد شهری و درآمد و رفاه مردم افزایش یابد، مشارکت آنها و همیاری آنها با مدیران شهری بهتر و بیشتر خواهد شد.

در این مراسم سعید مقدم به عنوان شهردار جدید شهر تازه شهر معرفی و از زحمات حسن یونسی شهردار قبلی قدردانی شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید